Най-голямата немска бира, спонсор на елитни клубове, хвърля милиони евро за хазартна реклама
Световноизвестната бира „Кrombacher”, която има 600 милиона евро годишен оборот, провежда своя хазартна реклама, в която всеки има шанс да спечели от 2 евро до 1 милион евро. Играта е абсолютно разрешена и не попада под ударите на каквито и да е било ограничения поради смислените закони за хазарта в Германия.По този начин немският гигант, който спонсорира популярни и традиционни футболни клубове в Германия като Айнтрахт (Франкфурт), Щутгарт, Арминия (Билефелд) и множенство други мероприятия и инициативи помага на спорта, влива милиони евро под формата на реклама, а държавата не й създава административни пречки. „Кrombacher” спонсорира спорта в Германия от 2004 години, което прави 14 години.Тъкмо обратното – улеснява я и бирата може да се продава във всеки един супермаркет, хале или стадион в Германия. И независимо, че продуктът е бира, компанията се възползва от добре работещите закони за хазарта в Германия, които дават възможност да предлага хазартни промоции. Явно германците виждат, че по този начин печалбата е три в едно – бюджетът, футболът и играещите. И докато в Германия няма пречки за рекламата за хазартни игри, то в България определени политици се опитват да прокарат абсурдни поправки в закона, с които да пречупят изпадналия в криза български спорт. С готвените рестрикции в рекламата на хазарта ще се даде зелена светлина на сивия сектор и нелегалните хазартни компании, които ще ощетят държавната хазна с десетки милиони левове. Ако бъдат приети необмислени промени, всички ще бъдат губещи, включително и държавата, която ще бъде сериозно ощетена. Нито една нормална компания по света не би развивала дейност при положение че няма свободното право да рекламира своя продукт. Как той ще стигне до потребителите, ако хората не се запознаят с него? Нали това е целта. Операторите да се лицензират, за да може дейността им да бъде прозрачна и да могат да попаднат под юрисдикцията на държавните органи. Кой ще се лицензира при положение че не се дава възможност за реклама на продукта?Хазартната реклама на „Кrombacher” показва колко са абсурдни приказките и голасловните твърдения, че в Европа има ограничение на хазартната реклама. Германия е с една от най-прозрачните и светли икономики в света и едва ли би си позволила лукса да играе ролята на гилотина на хазартните реклами, които вливат свежи пари в различните видове обществени дейности. Крайно време е част от ръковдоните фактори в държавата да разберат, че популиските им намерения и налагането на неработещи правила, са вредни и могат не само да досъсипят нашия спорт, но и да вкарат определи игри, които пълнят хазната с милиони, в сивия сектор. Христо Стоичков, Стефка Костадинова, Любо Ганев и други, които са прекарали значителна част от живота си в чужбина, вече показаха червен картон на готвените поправки в закона за хазарта. Хубаво е определена част от политическата класа да осъзнае, че тези хора не говорят празни приказки. Защото техните имена имат стойността на живи легенди.