Букмейкърите дават пари на 26 от 54-те лиги в Европа, България и Англия са №1 и №2
710 европейски отбора, които играят в първите дивизии на всичките 54 страни-членки на УЕФА, са изработили 20.11 милиарда евро от сделки по между си за финансовата 2017-а година, но близо половината от тези пари са в касите на първите 30 отбора в Европа, се казва в анализ на УЕФА за финансовите действия.Отчетът на отдела за клубното лицензиране показва пък, че фирмите за хазарт и спортни залози са най-честият спонсор на отборите в Лигите от топ 10 на ранглистата на УЕФА, а също така и че домакинските мачове на Пари Сен Жермен е най-скъпото място за гледане на футбол.България присъства на водещо място в доклада, като нашата страна е на първо място по брой букмейкърски спонсори на гърдите на отборите от елита.Докладът показва, че общите приходи са се увеличили с повече от 1,6 милиарда евро през 2017-а година, въпреки че богатството е концентрирано основно в ръцете на няколко клуба. Отборите от топ 30 в ранглистата на УЕФА имат общи приходи със 7 процента повече, достигайки 9.7 милиарда евро, което е 49 процента от всички влезли пари в касите на отборите от Първа лига на всяка една страна.Президентът на УЕФА Александър Чеферин неотдавна направи изявление по темата, в което се казва че въпросният доклад "илюстрира как финансовите изоставания на определени отбори се компенсират от глобализацията и технологичните промени".По-важно от всичко е, че всички отбори работят за поддържането на баланс в пирамидата, както надолу, така и нагоре.Манчестър Юнайтед е отборът с най-висок приход от 676 милиона евро, въпреки регистрирания спад от 13 милиона евро в сравнение с 2016-а година, и води с 1 милион повече от Реал (Мадрид). Реал е следван от Барселона, Байерн (Мюнхен), Манчестър Сити, Пари Сен Жермен, Арсенал, Ливърпул, Челси и Ювентус, като всички те имат приходи от над 400 милиона евро.20-те отбора от английската Висша лига са събрали повече от една четвърт от общите приходи или общо 5,3 милиарда евро. Те са категорично пред испанската Примера дивисион с 2.9 милиона евро, германската Бундеслига с 2.8 милиона евро, италианската Серия А с 2.2 милиона евро и френската лига 1 с 1.6 милиона евро.Компаниите за залагания и хазартни игри са официални спонсори на 26 от всичките 54 лиги в УЕФА и по някакъв начин седят на екипите на отборите като част от името на Лигата.''В десет от тези лиги букмейкърските компании са най-разпространеният спонсор на гърдите на фланелките на първодивизионните отбори. България е на първо място в това отношение, като 10 от 14-те отбора от Първа лига играят с букмейкърски компании на екипите. На 2-о място е Англия с 9 от 20 отбора с бетинг-фирми на фланелките, се казва още в доклада.Пари Сен Жермен измести Арсенал (Лондон) като отборът, който печели най-много пари от своите привърженици, като регистрира среден доход от 86.9 евро на зрител. Те са следвани близко от Челси с 86.7 евро, Арсенал с 85.1 евро, Ливърпул, Реал (Мадрид), Барселона, Байерн (Мюнхен), Манчестър Юнайтед, Ювентус и Тоттъм.Борусия (Дортмунд) е отборът с най-висока средна посещаемост на домакинските мачове със 79 496 зрители, следвани от Байерн (Мюнхен) със 75 000, Манчестър Юнайтед със 74 976.Манчестър Юнайтед пък е отборът, който има най-много зрители на своите мачове- без значение домакин или гост, като тимът е бил наблюдаван от 1.42 милиона души и това е заради 20-те отбора в Премиършип. Борусия (Дортмунд) е на 2-ата позиция с 1.35 милиона зрители, но при 18 отбора. Трети е Тотнъм с 1.29 милиона.Въпреки това германската Бундеслига остава с най-висока средна посещаемост с по 44 511 зрители, следвани от Англия с 38 310, Испания с 27 068, Италия с 24 706 и Франция с 22 548.