Съдбата на Сузуки и КТМ, която Априлия ще иска да избегне през 2023 година

За първи път от завръщането си в MotoGP отборът на Априлия няма да разполага с отстъпките, които се дават на производителите, които не се представят добре. Тези отстъпки включват позволение за използването на повече двигатели в рамките даден сезон, както и тяхното развитие. Освен това тимовете, които разполагат с тези отстъпки могат да провеждат и частни тестове със своите състезателни пилоти, което не е позволено на останалите екипи.

Тези отстъпки се губят когато даден производител събере шест наказателни точки в рамките на два сезона чрез резултатите си в отделните състезания. Тези наказателни точки се получават при класиране на подиума, като за победа се дават 3, за второ място 2 и за трето – 1.

Потенциалните „минуси“ на силното представяне на Априлия в MotoGP през 2022
Потенциалните „минуси“ на силното представяне на Априлия в MotoGP през 2022

Априлия успя да премине тази граница след много силното си представяне през миналата година, когато Алейш Еспаргаро триумфира в Аржентина, а освен това той и Маверик Винялес записаха още осем чаквания на почетната стълбичка, а тимът завърши на трето място в отборния шампионат, както и конструкторския такъв.

Големият въпрос пред Априлия сега е дали италианците ще последват съдбата на КТМ и Сузуки, които регистрираха регрес след като загубиха своите отстъпки в миналото. При Сузуки това отстъпление бе толкова голяма, че след като Андреа Яноне и Алекс Ринс не регистрираха нито един подиум в хода на сезон 2017 японският произоводител отново получи тези отстъпки за 2018 година.

КТМ пък загуби своите отстъпки в края на 2020 година, след като спечели три победи в рамките на 14 състезания и завърши на четвърта позиция в конструкторския шампионат и трета в отборния. През 2021 и 2022 обаче австрийският производител записа по само две победи, като три от тях бяха в мокри състезания.

„Загубата на отстъпките се случи отдавна, но ние определено подценихме как това ще ни се отрази – заяви моторспорт директорът на КТМ Пит Бейрер. – Изведнъж състезателните ни пилоти нямаха право да участват в тестовете. Така че ако искахме да финализираме подобрения с тях, ние трябваше да използваме петъчната първа тренировка за целта. Така буквално целият ни уикенд се объркваше.

„В миналото ние използвахме 6-7 различни шасита на година и ако например нещо не работеше при седмото шаси ние се връщахме примерно към четвъртото, защото то ни даваше известно предимство. Миналата година обаче ние имахме само едно ново шаси за цялата година, за последното състезание във Валенсия, но то бе тестване много добре от Дани (Педроса) преди това на различни писти.

„Ние го дадохме на Брад (Биндър) и той имаше много силен уикенд. Но пак имаше леко „заметресение“ с неговото въвеждане в петък и събота, докато той разбере как то работи. Определено тези моменти трябва да са по-малко, ако искаш да си успешен отбор, но от друга страна трябва и да се развиваш. Трябва да се намери правилният баланс, което не е лесно.

„Няма как просто да седиш облегнат и да не пипаш мотора, защото ако погледнете времената, спортът става все по-бърз и по-бърз всяка година, а понякога и от състезание на състезание. Бих казал, че на всеки два месеца има голямо раздвижване и ти трябва да донесеш нови части, иначе изоставаш“, каза още Бейрер.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти