Детайлите на най-скъпия спонсорски договор в историята на футбола
От Барселона са категорични, че новият сключен договор с „Найки“ за спонсорство е най-скъпоплатеният в историята на футбола. От клуба не разкриха конкретните суми по договора, но според информациите в испанските медии става въпрос за общо 1,7 млрд. евро до 2038 година.
Въпреки това по време на вчерашната асамблея, на която беше одобрен въпросният контракт, ковчежникът на Барселона Феран Оливе разкри редица други детайли от подновеното сътрудничество с американския концерн за спортно облекло. Също така той обясни как се е стигнало до споразумението между двете страни.
Лапорта: Взаимоотношенията ни с „Найки“ бяха обтегнати, но оттам разбраха величието на Барселона
„Поискахме да проверим на пазара дали имаше някой, който да ни даде повече пари, а от „Найки“ ни позволиха, но с условието, че щяха да могат да изравнят офертата. Ние представихме предложението на техен конкурент и „Найки“ решиха да я изравнят. Това е новият договор, който искахме да сключим. Той е промяна във взаимоотношенията между двете марки. През 1998-а контрактът с „Найки“ беше между по-нисш и по-висш, а сега е такъв между равни. Барса се нуждае от „Найки“, както „Найки“ се нуждае от Барса“, заяви Оливе пред клубните членове.
Той обясни, че с новия договор се е решил проблема с лицензите, а най-голямото подобрение е в общото възнаграждение, което се е удвоило в сравнение с досегашното. Освен това се ускорява значително развитието на клубната компания BLM (Барса, лицензиране и мърчандайзинг). С изминаването на годините до 2038-а договорът ще става все по-скъпоплатен, а освен това има бонус при подписването, който според медиите е в размер на 158 млн. евро.
Междувременно, ще има бонуси и за печеленето на трофеи, като отпадат санкциите при липсата на отличия. Тези допълнителни суми ще са равни за мъжкия и женския състав, за който от „Найки“ си запазва правото да бъде ексклузивен спонсор. Оливе отбеляза, че според новото споразумение ще бъде създадена съвместна марка, но също така ще има и продукти, експлоатирани от BLM. Така клубът ще може да има собствени права върху своята марка, да прави колаборации с други брандове, да отвори нови магазини и да развие международната си търговия.
От друга страна, като главен спонсор „Найки“ ще има присъствие на спонсорските билбордове и пана, клубната телевизия, скамейките и клубната телевизия, а освен това и ексклузивен достъп до спортистите на клуба. Компанията ще разполага с услуги на първокласно гостоприемство като срещи или ВИП пътувания с отбора. Също така ще има правото да участва в дигиталните активности на клуба и в промотирането на сезонните екипи. Не на последно място, от „Найки“ ще имат специално позициониране на обновения „Камп Ноу“ и ще могат да кръстят една от новите ВИП зали на стадиона. Помислено е и за бъдещи проекти, като при създаването на нов състав на Барселона, от компанията ще имат задължението да обличат и него.