Това е автомобилният дилър на Флойд Мейуедър
Оби Океке пристига в САЩ за първи път, когато е на 5 г., като бежанец от гражданската война в Нигерия през 1967 г. Неговата майка, която е от Охайо, успява да напусне страната заедно с него, но баща му, който е роден в Нигерия, остава, за да се бие. Повече от четири десетилетия по-късно 53-годишният Океке е добре известен в света на луксозните автомобили, продавайки коли, които струват милиони и обслужвайки клиенти като Флойд Мейуедър. След първото си преместване в САЩ Океке се връща със своето семейство в Нигерия, където остава, докато не заминава да учи в частно училище в Швейцария. Тогава открива страхотните автомобили. Докато е в Швейцария, Океке се влюбва в европейските автомобили. Когато е на 15 г., учителите му вече знаят, че той в крайна сметка ще се озове в бизнеса с автомобили, казва той. След като завършва училище, Океке се завръща в САЩ и се записва в колеж в Бостън, който обаче не завършва. Когато е на 21 г., той сключва първата от многото сделки за автомобили, които вече има зад гърба си. Той купува BMW 323i Alpina и успява да го продаде с близо четири пъти по-голяма печалба. Сделката била окуражаваща. Както може да се очаква за продавач на коли, на Океке му било необходимо известно време, за да се издигне и да стигне до търговец на луксозни автомобили и съсобственик на автосалон. През годините Оекеке е продавал всичко - от Chevy през Dodge до Volkswagen, Lexus, BMW, Mercedes до Ferrari и Maserati, което е последната му стъпка преди да започне собствен бизнес. След като прекарва шест години като генерален мениджър на Ferrari-Maserati в Калабасас, Калифорния, през 2012 г. Океке основава Fusion Luxury Motors в Северен Лос Анджелис, заедно с човек на име Йоел Уазана. Fusion Luxury Motors е специализиран дилър, който продава автомпбили за колекционери, казва Океке. В момента цените на автомобилите, които се продават там, варират от 49 000 до 3.8 млн. долара. Когато Fusion отваря през 2012 г., компанията можела да излага само до пет автомобила. До април 2013 г. обаче вече й се наложило да се премести в по-голям шоурум с капацитет за 45 коли. Различното между Fusion и останалите обикновени дълъри на автомпбили е времето, необходимо за продажба, или по-скоро липсата на такова. Една обикновена кола, като Toyota Corolla например, трябва да бъде продадена за периода от 45-90 дни. В противен случай тя започва да губи от стойността си, казва Океке. Неговата стратегия е различна. "Моите коли не губят от стойността си," добавя той. "Тяхната стойност се покачва. Така че не ми се налага да се притеснявам за това за колко време ще продам една кола." Обикновено някоя от "по-евтините" коли във Fusion, с цена от под 150 000 долара, се продава за между 2 и 4 месеца, казва Океке. По-скъпите коли, които често струват над 1 млн. долара, се продават за между 6 м и година и половина. Разбира се, има и изключения, като Koenigsegg за 1.9 млн. долара, която той продава за по-малко от 30 дни. Мейуедър е най-големият клиент на Океке. Според него боксьорът се отбива веднъж в месеца, за да види какви нови коли има и дали иска да си купи нещо. Океке твърди, че не продава коли на много знаменитости, въпреки че доста от тях се отбиват и разглеждат. Бизнес планът на Fusion обяснява защо това е така. Стратегията е да се продават висококачествени и редки луксозни коли на колекционери, а не просто скъпи коли на знаменитости, които имат пари. "Знаменитости могат да си купят Range Rover или Aston Martin или нещо подобно, но това не означава, че им пука особено за колите или че искат да колекционират," казва Океке. "Моите купувачи са хора, които изпитват истинска страст към колите." Въпреки че е едно от най-големите имена в спорта, Мейуедър попада в тази категория. В неговата автомобилна колекция има три автомобила Bugatti и много други луксозни марки автомобили като Bentley, Ferrari, Lamborghini и Rolls-Royce. Мейуедър е купил общо най-малко 40 коли от Океке. Наскоро той се сдоби с Koenigsegg CCXR Triveta от Океке за 4.8 млн. долара. Океке е потвърдил покупката пред Business Insider, но е отказал да разкрие цената. Преди това най-скъпата кола, която Океке е продавал на Мейуедър, е била Ferrari Enzo през 2003 г. Тогава колата е била с обявена цена от 3.2 млн. долара, въпреки че Океке е отказал да я потвърди. Преди време Мейуедър пусна колата за продажба през Fusion и тя бе продадена на обявената цена от 3.8 млн. долара. Колите си остават най-голямата страст на Океке, още от момче. Когато започва да се занимава с продажби, той казва че не били по финансови причини, за заради това да е заобиколен от коли. "След като разбрах, че съм добър в това, което правя, исках да стигна до върха," казва Океке. "Не знаех как, но не спирах да опитвам." Той лично не колекционира автомобили. Той е доволен от това да е около тях и да помага на други хора да намират колата на мечтите си.Прочети повече на: profit.bg