БФС и българските клубове с остра декларация против планираните промени в закона за хазарта

При необмислена и прибързана рестрикция на рекламата на хазарта в България съществува опасност българският запалянко да бъде лишен от удоволствието да гледа по телевизията водещите първенства в Европа. Може да се окаже, че мачовете нямат право да бъдат излъчвани от българска телевизия и отразявани в медиите, тъй като логото на нелицензирани в България световени онлайн букмейкъри грее на фланелката на множество европейски тимове. По официални данни на Държавната Комисия по Хазарта към 2012 г. данъкът, платен от хазартните оператори, е под 20 млн. лв., за миналата 2017 г. година е над 200 млн. лв. Тези числа ясно доказват, че чрез средствата на рекламата легалните оператори повишават приходите си за сметка на нелегалните такива, а това е от полза за държавния бюджет.

БФС и българските клубове излязоха с остра декларация против планираните законодателни промени в закона за хазарта. Българският футбол се обърна с молба до управляващите да не се съсипва един от малкото икономически субекти, които генерират устойчиви и солидни приходи в държавния бюджет и инвестират сериозни средства под формата на спонсорство във футбола.

Ето декларацията на БФС:

Нека внесем малко яснота по темата. Преди няколко години правителството на България направи промени в закона за хазарта в посока привеждането му в нормалните европейски регулации в тази сфера. Управниците въведоха ясни и точни правила и норми, и позволиха на работещите по европейски модел хазартни фирми да стъпят трайно и отговорно на родния пазар.

@@@

Ръководните държавни фактори дадоха възможност на компаниите да рекламират своята законна дейност под стриктна регулация, каквато е нормалната практиката почти в цяла Европа. Примерът в България бе взаимстван от най-добрите и сполучливи практики от водещите европейски държави. Данъците, рекламата, кандидатстването, отговорната дейност, както и всички останали аспекти на този бизнес бяха създадени по европейските правила.

@@@

Рационалната политика на управляващите в тази посока трябва да продължи, а не да превърнем нещо, което работи точно и качествено, в провал. Никой няма полза от ограничаването на рекламата в хазарта.

Ако бъде приет новият законопроект за промени в Закона за хазарта, ще бъде нанесен тежък удар на лицензираните хазартни оператори в България за сметка на нелицензираните такива. В целият свят една от мерките в борбата с нелегалния хазарт е даване на възможност на легалните, плащащи данъци хазартни оператори да се рекламират чрез средствата за масова информация.

Забраната за реклама на легалните хазартни оператори ще намали значително приходите в бюджета от данъци. Предвижданите рестрикции ще нанесат щети и върху бизнеса, който е на светло, който плаща данъци, осигуровки и заплати. Ако законодателните промени бъдат приети, всъщност ще бъде обслужен черният сектор.

Поднасянето на един продукт пред обществеността носи възвръщаемост. Всичко е въпрос на избор. Едни харчат за алкохол и цигари, други се захласват по дискотеки, трети обичат да ходят на кино или на почивка. Въпрос на личен избор.

@@@

 

И финансовите институции непрекъснато ни насърчават да теглим кредити, но го правят тези, които преценят, че искат да поемат тази отговорност. Хазартните компании спазват всички наложени правила и са едни от най-съвестните данъкопладци и редовни платци. Освен това хиляди наши сънародници работят в България за международни хазартни компании или такива, свързани с тях, и се радват на високи възнаграждения.

@@@

Рекламата ще доведе до нови приходи и съответно отваряне на работни места, вложения и постъпления в хазната, които може да се използват за здравеопазване, образование, култура и спорт. Както всички добре разбираме спортът е превантивна мярка срещу коварните болести. Осигуряването на благоприятна бизнес среда накара хазартните компании да се обърнат смело към подпомагането на целия български спорт.

@@@

В това число не прави изключение и най-масовият, аматьорският спорт, който със сигурност ще загине без активната помощ, която му оказват компаниите. Помощта от страна на онлайн букмейкърите позволи на българските клубове да погледнат към своите материални база и да подобрят условията за развитието на подрастващото поколение. Напоследък все повече се забелязват нови игрища и терени, които позволяват на талантите да се готвят при нормални условия.

Средствата, отделяни за тези клубове, са жизнено важни за тяхното съществуване. Те инвестират и част от парите, получени от компаниите в изграждането на нови терени и осветление на стадионите, както и за привличането на талантливи треньори и състезатели.

Оставете настрана митовете и легендите за милиардите, съпътстващи темата през последните дни. Фактите говорят красноречиво. Затова нека внесем яснота – 85% - 90% от оборота, който правят клиените в онлайн операторите, се връщат при тях.

 

Другият мит, който се повтаря всекиднено, е, че в хазарния бизнес нямало данък. Точно обратното - хазартните оператори (онлайн) се облагат с два пъти по висок данък от 10%, какъвто е данъкът в България. Те плащат налог от 20% върху остатъчната стойност известна като GGR (разликата между направените залози и изплатените печалби), а за останалия бизнес е 10%. Лотариите от своя страна се облагат с 15% от стойноста на продадените билети!

Хазартните фирми подпомагат почти всички клубове в Първа, Втора и Трета лига.

@@@

Част от тях са генерални спонсори на националните отбори на България по футбол и волейбол. Хазартна компания пък подпомага активно и най-добрия ни боксьор - Кубрат Пулев. Не е тайна, че те са едни от най-големите спонсори и рекламодатели в световния футбол. На стадионите във водещите първенства в Европа - Испания, Англия, Германия, Италия и Франция може да се видят рекламни пана на най-големите онлайн букмейкърски къщи.

Освен това на фланелките на водещи клубове в Европа стои тяхното лого. Онлайн компанията TIPICO пък стана генерален спонсор на Бундеслигата, като за срок от четири години, ще налее 15 милиона евро. Спонсорските договори са за милиони. Част от тези оператори са се настанили и на българския пазар. Това е добра новина, тъй като на всички ни е ясно, че само със сериозни инвестиции българските спортисти може да се развиват и да бъдат конкурентноспособни.

@@@ Efbet - генерален спонсор на Левски, Ботев (Пловдив), Локомотив (Пловдив), Септември, Верея, Витоша, Локомотив (София), Локомотив (Горна Оряховица), Монтана, Поморие, Струмска слава, Миньор (Перник), ЦСКА 1948, Хебър и много други.

WINBET - генерален спонсор на ЦСКА-София, Дунав и Ботев Враца

BET 365 - генерален спонсор на Лудогорец и Славия

WINBET е спонсор и на Кубрат Пулев, който жъне успехи в световния бокс

Efbet е генерален спонсор на националния тим по волейбол Еврофутбол е генерален спонсор на националния отбор по футбол.

Още от БГ Футбол

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти