Медийният гигант „Глобо“ с интерес към София – Европейска столица на спорта
Една от най-големите медийни групи в Южна Америка – компанията „Глобо“, прояви интерес към инициативата „София – Европейска столица на спорта. В края на миналата година Маурийн Флорест, журналистка от „Глобо“, отправи молба за предоставяне на информация за активностите и програмата от събития в най-големия български град през 2018 г., когато София е обявена за Eвропейска столица на спорта. Маурийн е поискала официално съдействие от Секретариата по образование на местното правителство на щата Санта Катарина, Бразилия, искането е препратено до Посолството на Република България и съответно до Управителния съвет на Фондация „София – Европейска столица на спорта".В срок от два дни екипът на София 2018 подготви и изпрати на бразилските журналисти пълен набор от информация, приоритетите, посланията, цялостната Програма, рекламни и промо материали на английски език във връзка с инициативата София – Европейска столица на спорта. Очаква се в близко бъдеще да бъде подготвен подробен материал по темата. Стана ясно, че „Глобо“ се интересува както от проекта на ACES EUROPE „Европейски градове и столици на спорта“, така и конкретно от 3-годишната подготовка на София за кулминационната 2018-а година. В края на тази година ACES възнамерява да глобализира инициативата като въведе определянето на Световни градове и сторили на спорта“ с помощта на най-мощните и популярни световни организации.Компанията „Глобо“ е създадена през 1965 г., като в момента е най-голямата телевизионна станция в Бразилия и най-голямата тв мрежа за забавление в цяла Латинска Америка. Тя е втората най-популярна тв-компания на планетата след американската ABC и е № 1 по производство на тв сериали. Разпространява се в 130 държави и притежава постоянна аудитория от 183 милиона зрители. Нейните основни седалища се намират в градовете Рио де Жанейро и Сао Пауло.