Хорхе Лоренцо: Сега заплатите в MotoGP са по-малки

Заплатите на пилотите в MotoGP никога не са били обявявани официално, но се смята, че №1 по пари миналата година е бил Марк Маркес с 16 милиона долара на сезон в Хонда, следван от последните двама световни шампиони Франческо Баная и Фабио Куартараро - двамата с по 10 милиона долара на година.

Бившият пилот Хорхе Лоренцо хвърли повече светлина върху заплащането на пилотите и уточни, че времена на договорите, които са носили милиони на звездите, вече са отминали.

Довициозо припомни на Маркес неуспехите на Лоренцо в Дукати
Довициозо припомни на Маркес неуспехите на Лоренцо в Дукати

“Като изключим Маркес, сега пилотите получават при-малко пари в сравнение с това, което ние изкарвахме в последните десет до 15 години. Става въпрос за Валентино Роси, Дани Педроса, Марк Маркес, Кейси Стоунър и мен, ние подписвахме договори за десетки милиони, сега обаче отборите плащат по-малко.”

Шефът на VR46: Мечтата ми е да подпиша с Дукати в следващите 10-15 дена
Шефът на VR46: Мечтата ми е да подпиша с Дукати в следващите 10-15 дена

Според пилота от Палма де Майорка важно значение за това е изиграла коронавирус пандемията.

Алдегер има гарантирано място в MotoGP през 2025 година?
Алдегер има гарантирано място в MotoGP през 2025 година?

“Заплатите са по-ниски заради коронавирус пандемията, като тогава парите на пилотите бяха намалени наполовина - обясни бившият световен шампион. - Дукати залагат само на млади пилоти, които искат да се докажат, не на утвърдени звезди. Аз бях единствената голяма звезда, която те наеха. Другият проблем е в това, че състезанията не се излъчват по ефирни телевизии, които са безплатни, това прави спортът по-малко интересен за спонсори и производители.

Фабио Куартараро стана Кавалер на Ордена на почетния легион
Фабио Куартараро стана Кавалер на Ордена на почетния легион
Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички