Дясната ръка на Валентино Роси Алесио „Учио“ Салучи, който ръководи отбора на Доктора в MotoGP каза след вчерашното представяне на тима, че иска да подпише дългосрочен договор с Дукати за доставка на мотори.
Изказването на италианеца идва на фона на появилите се слухове в края на миналата година, че VR46 може да смени италианските машини в такива на друг производител. Най-спекулирано беше името на Ямаха, най-вече заради историята на японската марка и Роси.
![VR46 Дукати показа новите си цветове за сезон 2024 в MotoGP](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/24012024/135ba248-8360-43b6-a7ce-686efa300c3f.webp?operations=autocrop(478:270))
VR46 Дукати показа новите си цветове за сезон 2024 в MotoGP
Салучи обаче изрази своите надежди да подпише дългосрочен договор с Дукати, с което да гарантира бъдещето на екипа. Той също така добави, че се надява това да се случи преди старта на сезон 2024, който ще започне в началото на март в Катар.
![](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/25012024/b50a3908-4a40-47a8-a465-9ec01835e5a6.webp?operations=fit(1100:608))
„Ние вече имаме опция с Дукати за 2025 и 2026. Сега, този момент, е много важен. Това са 10-15 дена, в които да се опитаме да разберем какво ще стане през '25 и '26. Моето желание е да продължим с Дукати. Мечтата ми е да подпишем договора преди Катар, защото аз искам да съм спокоен и да се подготвя максимално добре за годината.
„За целта ние трябва да подпишем с Дукати, защото е по-добре. Но както и да е, ще видим какво ще стане“, каза Салучи.
Почти сигурно, ако VR46 действително предподпише с Дукати то екипът на Роси отново ще продължи да използва едногодишни модели на италианската марка. Това обаче не се оказа проблем през 2023 година, когато с машината от 2022-ра Марко Бедзеки спечели три победи и завърши трети в крайното класиране.
![Бедзеки: Разликата между GP22 и GP23 е по-голяма от тази между GP21 и GP22](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/24012024/10fe5df6-c90b-49b7-8a18-2c4876aa3515.webp?operations=crop(0:48:1440:858),fit(478:270))
Бедзеки: Разликата между GP22 и GP23 е по-голяма от тази между GP21 и GP22
През тази година Бедзеки ще има нов съотборник в лицето на Фабио Ди Джанантонио, който пристига във VR46 Дукати от екипа на Грезини Дукати, за да заеме преминалия в Хонда Лука Марини. Подобно на Бедзеки и Ди Джанантонио успя да спечели през миналата година с едногодишен мотор на Дукати. Той стори това в предпоследния кръг за годината в Катар.
![Ди Джанантонио: Целта ще е да продължа от там, където завърших миналата година](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/24012024/e05f5ba7-dbaf-4c0a-88a3-27a1c1aa6fba.webp?operations=crop(0:10:1440:820),fit(478:270))
Ди Джанантонио: Целта ще е да продължа от там, където завърших миналата година
Двамата вече изпробваха моторите си за 2024 година (Desmosedici GP23) по време на официалния следсезонен тест, който се проведе във Валенсия в края на ноември. Следващата възможност за тях да тестват машините си ще бъде на първия официален предсезонен тест, който е предвиден за период 6-8 февруари на „Сепанг“ в Малайзия.
![](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/25012024/41649be6-1d14-4e81-8805-6edf5b8bd4fe.webp?operations=fit(1100:608))
След изпитанията край Куала Лумпур ще има само още два дни за подготовка преди старта на сезона, на 19 и 20 февруари на „Лусайл“, където ще започне и новият сезон в кралския клас между 8 и 10 март.
Снимки: MotoGP