"ЦСКА Акционерите" с план за изграждане на "Нов ЦСКА"
Сдружение "ЦСКА Акционерите“ разпространи свой проект за изграждане и развитие на "Нов ЦСКА“. Ето какво гласи съобщението на Сдружение „ЦСКА Акционерите“: Армейци, Срещата с привържениците по покана на ръководството на ПФК АД, планирана за утре, 9 май, на която трябваше да бъдат направени предложения относно бъдещото развитие на клуба, се отлага за 22 май. По мнение на сдружение „ЦСКА Акционерите” обаче 10-дневното отлагане би било фатално за ЦСКА, тъй като към момента реално функциониращ клуб не съществува. Затова Сдружението създаде кратък проект, който предоставяме на вниманието ви за предложения и коментари, които очакваме в срок до 14 май. Имаме потвърждение от Костадин Петков, акционер в ПФК ЦСКА АД, който заяви готовност да входира проекта за разглеждане от Общото събрание на акционерите, което ще се проведе на 5 юни. Въпреки всички наши усилия обаче, сме уверени, че успешното реализиране на който и да било проект минава през готовността на ръководството да поеме необходимия ангажимент за довеждането му до успешен завършек. Проект „Нов ЦСКА“1. Изграждане на основи • Ревизия на всички активи, с които ЦСКА разполага (в т.ч. офис техника, спортна екипировка и т. н.). • Опис на всички поети ангажименти – рекламни договори, договори с играчи, треньори, доставчици и т. н., както и опис на прогнозните изходящи парични потоци по тези ангажименти във времето. • Въвеждане на единна електронна система за контрол на наличности, счетоводство и т. н. (база данни). • Обособяване на отдели с ясно изяснени функции, описани в работни процедуриИзготвяне на работни процедури • Контрол на разходите на дружеството (въвеждане на P2P процес, който сдружение „ЦСКА Акционерите“ може да предостави при поискване). • Контрол на достъпа до стадион „Българска армия”, както и на този до административната част, ДЮШ и ПМО. • Разчет, в който е включен и план за погасяване на стари задължения. • Разработване на програма за работа на дружеството в три фази – текуща, оперативна и стратегическа, със съответните цели, ресурсно обезпечаване и отговорности.* Изграждането на основите на фирмата трябва да бъде извършено в рамките на не повече от 6 работни седмици. Без да има налични горните условия, няма компания, която да функционира нормално. Нормалността се изисква, за да може ЦСКА да влезе в следващ етап на развитие. Тези първични реформи няма да бъдат забележими от външни лица и фактори, те ще се извършват вътре в клуба2. Изграждане на лицето на ЦСКАФормиране на бюджет • Разчет на очакваните приходи и входящи парични потоци. • Установяване на нетните парични потоци и търсене на решения за покриване на дефицита (Пример: Ако 3 месеца по-рано се знае, че през юни ще настъпи дефицит на финансови средства, може да се организират мероприятия – мачове, фестове, турнири и т. н., с цел събиране на средства или търсене на външно финансиране, но не както до момента – 3 дни преди крайния срок). • Поставяне на цели от ръководството на ЦСКА към вече изградените отдели и преследването им от отделите (в т.ч. търговски, IT и т. н.) • Въвеждане на процес – административна процедура за обществени поръчки (юридически, маркетингови, целеви и т. н.). • Въвеждане на система за взаимен контрол. • Аутсорсинг на част от процесите (в т. ч. счетоводни, маркетингови, юридически и т. н.). • Ползване на добри практики от клубове в сравнително сходни интереси като тези на ЦСКА и съществуващи в среда, близка до нашата (предложение – Ювентус), установяване на връзка и придобиване на ноу-хау. Оползотворяване на всички собствени активи (марка, привърженици, ветерани и база) • Популяризиране на отбора сред подрастващите, включващо масирани кампании по училищата. • Привличане на известни личности – привърженици на отбора, които да се ангажират с рекламирането на ПФК ЦСКА. • Цялостно използване на имотите на ЦСКА, постигане на ежедневна пълна заетост. • Разработване и обявяване от ръководството на клуба на широка платформа, която да даде възможност за обединяване усилията на всички сдружения, подпомагащи ЦСКА, както и ясно дефинирани задачи и съответните ангажименти със срокове и начин на изпълнение. Подобен подход може да се приложи и към фен клубовете в цялата страна.* Изграждането на лицето на ЦСКА с ясни и конкретни цели за пред обществото е от изключително голямо значение. Дали искаме един посредствен клуб, или лидер в световен мащаб зависи от това как ще се управлява клубът. С изключение на формирането на бюджета, което е неотложно, останалото трябва да бъде извършено в рамките на 12-16 седмици след изграждането на основите.3. Поддържане и подобряване на нивото • Увеличаване на целите на различните отдели (Пример: за търговския – търси ръст в приходите, ПМО – по-високо класиране и т. н.). • Облагородяване, модернизиране на имотите на ЦСКА. • Подобряване ефективността на служители, отдели и процеси. • Креативност и развитие на несъществуващи в момента пазари (Пример:Румъния, където ЦСКА има изключителна популярност). • Подготовка за излизане на борсата и превръщането на ПФК ЦСКА АД в ПАД (период за ППП – октомври-ноември или март-април).Важни моменти: 1. Как ПМО да бъде конкурентоспособен за челните места в А група, докато тече реформата? 2. Преговорите за базите?