Банско за трети път с приза за курорт номер 1 в България
Банско за трета поредна година бе обявен за най-добрия зимен курорт на България от Академията на Световните ски награди (World Ski Awards). По ранг статуетките, чийто дизайн напомня на Световната купа по футбол, са сравними единствено с Оскарите в киното, а градчето под връх Тодорка заслужи приза, печелейки продължилия три месеца и половина онлайн вот, в който взеха участие над 1 млн. души."Заслугата за това признание е на всички, които работят за името на Банско и България", заявиха под аплодисментите на висшата класа в туристическата индустрия в хотел "Ароса" в Кицбюел (Австрия) първата дама на концесионера "Юлен" Мая Христоскова и маркетинг директорът Иван Обрейков, които взеха отличието заедно с отговорника за пистите Георги Попов, шефа на ски училището Георги Главчев и мениджъра на заведенията Иван Драгосинов.Банско фактически направи двоен хеттрик, след като във втората по значимост категория - за най-добър ски хотел в България, титлата за 3-и последователен път отиде при "Кемпински Гранд Арена". "Няма по-добра оценка от тази на нашите гости. И занапред ще се стремим да държим поне това ниво", коментира генералният мениджър на 5-звездния алпийски красавец на Пирин Карстен Зойберт. Голямата награда за курорт номер 1 в света вдигна домакинът Кицбюел, а "Стайн Ериксен лодж" (САЩ), кръстен на знаменития си норвежки собственик, който е и легенда в ските, триумфира за втора поредна година при хотелите. В третото издание на конкурса участваха общо 24 държави от 5 континента. Гласуването за определяне на победителите започна на 5 юни и продължи до 25 септември, като в онлайн вота се включиха над 1 млн. души. Трофеите за Банско идват непосредствено след още едно забележително признание, получено също за 3-и пореден път - това за най-изгоден ски курорт в Европа. Класацията на най-авторитетния сайт за пътешествия в света - "Трип Адвайзър", която бе публикувана от всички водещи издания във Великобритания, бе направена след сравнителен анализ на 42 дестинации за зимен туризъм, а за критерий бе взето съотношението качество/цена за седмичен престой (хотел, лифт карти, екипировка под наем, уроци с инструктор, вечеря и напитки) на 4-членно семейство.