Sportal.bg
Използвай App-а за
по-добро усещане
Отвори

ФИА ще се вслуша в мнението на пилотите за бъдещето на DRS

ФИА ще се вслуша в мнението на пилотите за бъдещето на DRS

Въпреки коментарите на пилотите във Формула 1, че от началото на сезон 2023 изпреварванията са станали по-трудни Международната автомобилна федерация (ФИА) взе решението да скъси DRS зоната на старт-финалната права в Баку миналата седмица. От ФИА повториха този си ход и в Маями този уикенд. На трасето в Южна Флорида две от трите зони бяха скъсени с по 75 метра.

Разбира се това не се хареса на много от пилотите, а те обсъдиха използването на DRS с рейс директора Нилс Витих по време на традиционната си среща в петък. След нея е било постигнато съгласие, че притесненията на пилотите ще бъдат дискутирани по време на следващата среща на Спортния консултативен съвет.

Алонсо подкрепи скъсяването на DRS зоните в Маями
Алонсо подкрепи скъсяването на DRS зоните в Маями

„Мисля, че определено ще има промени – заяви директорът на асоциацията на пилотите (GPDA) Джордж Ръсел. – Разбирам гледната точка на ФИА, но не е толкова просто като да промениш нещо изведнъж. Има много други неща, които трябва да се вземат под внимание.

„Всички пилоти достигнахме до заключението, че предпочитаме да ни е малко по-лесно, отколкото по-трудно, защото, ако изпреварванията са по-лесни състезанията ще бъдат по-вълнуващи. Ако е малко по-трудно и състезанията стават скучни. По-добре да се застраховаме от тази гледна точка“, добави пилотът на Мерцедес.

Ръсел: ФИА няма идея какво се случва във Формула 1
Ръсел: ФИА няма идея какво се случва във Формула 1

Ландо Норис пък обясни в детайли пред медиите в Маями защо през тази година ефектът на DRS е много малък и пилотите се нуждаят от по-дълги зони, в които да използват своята система за намаляване на челното съпротивление.

Норис каза кой е големият проблем на Макларън
Норис каза кой е големият проблем на Макларън

„Тази година хората настройват колите си по по-различен начин спрямо миналата. Все по-често се залага на ниски нива на притискане, защото и без това по-голяма част от притискането идва от пода и лесно може да ти се размине, ако заложиш на по-малко крило. Но по-малките крила означават по-малко слипстрийм, колите стават по-ефикасни на правите, но те продължават да са трудни за следване в завоите, тъй като все още има мръсен въздух.

„По мое мнение миналата година почти нямаше изпреварвания в Маями, но те все пак скъсиха зоните. Така че ние ясно заявихме каква е нашата позиция. Не е коректно да се правят промени на база състезание от преди една година. Трябва да се обръща внимание и на случилото се в предходните състезания от съответния сезон. Тази година има достатъчно доказателства, че изпреварванията са станали по-трудни от миналата.

„Не виждам защо да нямаме по-дълги зони, не виждам негативите в това. Предполагам не искате изпреварванията да са твърде лесни, но е по-добре да имаме твърде дълги зони, отколкото твърде къси. Ако зоните са много къси тогава нямаме шанс да атакуваме“, обясни Норис.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички