Във Ферари прогнозират висока деградация на гумите в Япония

Във Ферари прогнозират висока деградация на гумите в Япония

В отбора на Ферари очакват висока деградация на гумите на Пирели в рамките на предстоящия уикенд за Гран При на Япония, въпреки че италианският производител на гуми заложи на трите си най-твърди смеси (С1, С2 и С3) за „Сузука“. 

Множеството дълги и бързи завои на японското трасе обаче натоварват изключително много гумите, което води и до тяхната бърза деградация. Хубавото за отборите е, че в Япония износването на гумите е равномерно, тъй като „Сузука“ е единствената писта, която има формата за 8-ца, което означава, че количестовото леви и десни завои е относително равно. 

Пирели: На “Сузука” ни чакат уникални завои
Пирели: На “Сузука” ни чакат уникални завои

„Това е писта с много висока енергия, характеризирана с бърза секция с постоянна смяна на посоката на движение. Тя е аномалия в сезона като се гледа натоварването между леви и десните гуми, тъй като това е най-симетричната писта.

„Заради високата енергия Пирели залага на своите най-твърди смеси, която е най-малко използваната комбинация. Нея я виждаме в само пет състезания, като Япония е последното от тях. Износването на гумите е от високо заради дългите завои, докато самата абразивност на пистата е средна към висока.

„Комбинацията на всички тези фактори и непредвидимото време на „Сузука“ прави пистата интензивен тест за всички аспекти на грижата за гумите“, обясни главният инженер за гумите на Ферари Карлос Галбали.

Той също така коментира и важността на състезателните симулации, които пилотите ще направят в рамките на втората тренировка. 

„Както на всяка такава писта като Испания, Великобритания и Нидерландия, ще е важно да се намери точният баланс между загряването на гумите за една обиколка и тяхното пазене за дългите серии. Винаги се търси компромис между квалификацията и състезанието.

„Дългите серии във втората тренировка ще бъдат много важно, тъй като от тях събираме най-много данни за износването на гумите. След тях ние винаги даваме съвети на пилотите и се насочваме към оптималната стратегия.

„Говорейки по тази тема, през тази година имаме по-ограничено време за тренировки, което ние компенсираме с по-точно от всякога симулации във фабриката“, добави Галбали.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти