Енеа Бастианини с емоционална първа победа в MotoGP след невероятно каране в ГП на Катар

Енеа Бастианини с емоционална първа победа в MotoGP след невероятно каране в ГП на Катар

Пилотът на Грезини Дукати Енеа Бастиани завоюва своята първа победа в MotoGP, след като триумфира в надпреварата за Гран При на Катар, първи кръг за сезон 2022 в кралския клас. 
Триумфът е изключително емоционален за малкия италиански тим, тъй като той е първи за него след кончината на основателя му Фаусто Грезини преди малко повече от 12 месеца.

Втори финалната линия пресече пилотът на КТМ Брад Биндър, който направи много силно потегляне и бе в челната група и за момент дори имаше шанс да се бори за първото място, но така и не успя да го стори. Последен на подиума се класира Пол Еспаргаро (Хонда), който направи най-силното потегляне и води в първите 18 обиколки на „Лусайл“, но свърши ресурса в своите гуми във финалните турове и нямаше отговор за темпото на Бастинини, който бе с по-твърда задна гума, в която имаше повече ресурс на края.

В подножието на почетната стълбичка финишира Алейш Еспаргаро (Априлия), който пресече финала на само 2.242 секунди зад победителя, което е рекорд за италианския производител в MotoGP ерата. Топ 5 затвори шесткратният световен шампион в кралския клас Марк Маркес (Хонда), който бе в челото в началните километри, но подобно на своя съотборник постепенно и той загуби темпо, потъвайки до петото място.

Шести и седми се класираха двамата пилоти на Сузуки Жоан Мир и Алекс Ринс, а след финален спринт осмата позиция бе за Йоан Зарко (Прамак Дукати). На финала французинът завърши на само 0.007 секунди пред действащия шампион Фабио Куартараро (Ямаха), който с изключение на първите две обиколки имаше много минорно състезание в Катар. Десетката бе затворена от японеца Такааки Накагами (ЛЧР Хонда).

Старт на състезанието! Най-добро потегляне от третата позиция на старта направи Марк Маркес, който обаче загуби лидерската позиция от своя съотборник Пол Еспаргаро в първите завои и се вклини на второто място в колоната. Трети зад дуото на Хонда в средата на първия тур се движеше Брад Биндър (КТМ), а тръгналият първи Хорхе Мартин (Прамак Дукати) имаше трагична първа обиколка, в която се смъкна до осмото място.

В спирането за първия завой на втората обиколка Маркес направи първи опит да поеме лидерството, но спря твърде късно и отново се смъкна зад своя съотборник Еспаргаро.

Добри първи километри направи действащият световен шампион Фабио Куартараро (Ямаха), който успя до средата на втория тур да спечели три позиции и се движеше осми в колоната.

В края на втората обиколка Еспаргаро продължава да води, следван от Маркес и Биндър, а четвърти и пети се движехе Мир и Бастианини, който бе най-добре класираният пилот на Дукати, въпреки че използва миналогодишната версия на мотора на италианците.

След силните първи километри на Куратараро французинът започна да губи позиции и още в края на третата обиколка бе изпреварен от Ринс в спора за осмото място.

Маневрата на испанеца бе още едно доказателство, че от Сузуки са направили огромна крачка напред със своя двигател, който е значително по-мощен спрямо миналогодишната версия.

В първата половина на шестия тур Биндър мина пред Маркес след грешка на шесткратния първенец в спирането за първия завой. Три криви по-късно Бастианини изненада Мир с атака на спирането за четвъртия завой и изпревари успешно световния шампион за 2020.

Още в края на обиколката пилотът на Грезини Дукати атакува и Маркес и го изпревари на спирането за първия завой.

В края на седмия тур първите шестима започнаха откъсване пред останалата част от колоната, като в последния завой на обиколката Алейш Еспаргаро атакува Мир в спора за петото място. Още в първия завой на осмата обиколка обаче пилотът на Сузуки си върна мястото, като той използва мощта на своя мотор, за да стори това.

В седмия тур бе регистрирано и първото отпадане за новия сезон в MotoGP, като то бе дело на новака в тима на ВР46 Дукати Марко Бедзеки, който допусна грешка на последния завой на „Лусайл“ и се озова в зоната за сигурност.

В началото на десетата обиколка Алекс Маркес (ЛЧР Хонда) стана третият отпаднал от състезанието, след грешка на първия завой. Преди него надпреварата напуснаха Бедзеки и Джак Милър (Дукати), който се прибра в бокса с технически проблем в своя мотор.

Обиколка след отпадането на по-малкия от братята Маркес състезанието след грешка на първия завой напусна и Мигел Оливейра (КТМ).

Кошмарът за заводския тим на Дукати в Катар стана пълен в началото на 12-я тур, когато Франческо Баная атакува твърде амбициозно Мартин в спирането за първия завой и извади и двамата от надпреварата.

Десет обиколки преди края на състезанието авансът на лидера Еспаргаро набъбна на над секунда, тъй като Биндър започна да губи темпо. Южноафриканецът караше изключително дефанзивно защото точно зад него бяха Бастианини и Маркес.

Италианецът успя да изпревари своя съперник със страхотна маневра в началото на 14-а обиколка, която той затвори, въпреки че допусна лека грешка в спирането за първата крива. Дуелът между Биндър и Бастианини позволи на Еспаргаро да добави 0.3 секунди към своята преднина, която вече бе 1.3 секунди.

Седем тура преди края на състезанието авансът на Еспаргаро бе смален до под секунда от Бастианини, който имаше известна преднина спрямо Маркес. Шесткратният световен шампион имаше по-голям проблем в лицето на Алейш Еспаргаро, който бе на под 0.3 секунди зад него в средата на 16-а обиколка.

Прогресът на Бастинини продължи и в 16-я тур, в който той свали още 0.3 секунди от изоставането си спрямо Еспаргаро, който шест обиколки преди края вече бе 0.7 зад испанеца и породължаваше да го настига.

В предпоследната крива на 17-а обиколки по-големият от братята Еспаргаро се изкачи до четвъртото място, след много агресивна и неочакваната атака срещу Маркес, който нямаше как да се защити.

В началото на 19-я тур Бастианини поведе в класирането, а в опита си да контраатакува Еспаргаро допусна грешка в първата крива и се смъкна до третата позиция зад бившия си съотборник в КТМ Биндър.

Така три тура преди края на състезанието Бастинини имаше комфортен аванс от 1.3 секунди спрямо Биндър, който водеше пред Пол Еспаргаро, чиито гуми вече бяха свършили своя живот и той се пързаляше все повече и повече по пистата.

Край на състезанието! Бастинини донесе емоционална първа победа в MotoGP за тима на Грезини след кончината на Фаусто Грезини преди малко повече от 12 месеца с невероятно каране в надпреварата за Гран При на Катар. 

Втори финала пресече Брад Биндър за КТМ, а тройката затвори Пол Еспаргаро (Хонда), който водеше в първите 18 от общо 22 обиколки, но ресурсът в неговите гуми свърши във финалните километри и той се смъкна до последната позиция на почетната стълбичка.

Сезон 2022 в MotoGP продължава след две седмици с надпреварата за Гран При на Индонезия, която се завръща в календара на кралския клас за първи път от 1997 година насам. Тя ще се проведе на новопостроената писта „Мандалика“, която прие и един от двата предсезонни тест в MotoGP за 2022 година.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти