Нова самоличност (тест на Opel Mokka)
Нормално е да не можете да познаете кой е моделът на Opel от снимките. Ами това е новата Mokka и приликите с първото поколение остават само в името – за добро. И за да е пълна промяната, новият модел на германците идва и във вариант като напълно електрически субкомпактен SUV, от който се очаква да е централна фигура в стратегията за бъдещето на компанията.
Новият дизайнерски език, въведен от Марк Адамс и екипа му, акцентира над новата Vizor предница и много по-ръбатите форми в сравнение с всичко, познато ни от Opel в последните години. Предлагат се много двутонни конфигурации на купето, с които се цели да се хареса на младите хора.
В купето всичко също е напълно ново за Opel, макар и да е подходено малко по германски и сдържано в сравнение с аналога на Mokka – Peugeot 2008. Двата автомобила споделят една и съща платформа, окачване, двигатели, трансмисии и др., като основните им разлики са в интериора и в екстериорния дизайн. Поведението им обаче на пътя е доста различно, след като германците са имали свободата да настроят окачването според своите стандарти, и разликата действително може да се усети.
На задната седалка мястото не е като за едри и високи хора, но моделът е насочен към млади семейства с деца. Багажникът е с обем от 350 литра, което е малко в сравнение с повечето конкуренти в класа, но както добре знаем, в този живот няма пълно щастие.
От Opel са предпочели да не правят излишни промени във визията за електрическата Mokka, която се различава от бензиновите и дизеловите си братя по емблемите. Този подход започва да става все по-популярен сред автомобилните производители, защото електромобилите съвсем скоро трябва да станат основният начин за придвижване, а не да са атракция по пътищата.
Mokka-e се задвижва от предноразположен електромотор с мощност от 136 конски сили, 260 Нм въртящ момент и 50 киловатчасова литиево-йонна батерия. Пробегът с едно зареждане според тестовете на WLTP е 324 километра. Възможно е да изминете близко до това разстояние в предимно градски условия, ако се движите по магистрала, то 250 километра е по-реалистичното число.
Смесеният разход на електрическа енергия е 17.4 кВч на 100 километра пробег. На бърза станция с прав (DC) ток със 100 кВт може да заредите до 80% от капацитета на батерията в рамките на едва половин час, което си е едно кафе време. В движение Mokka-e се зарежда и от рекуперацията на спирачна енергия.
Електрическата Mokka разполага с три режима на шофиране: Sport, Eco и Normal. Радващо е, че при избор на Sport динамиката действително се подобрява и особено в градски условия е напълно задоволителна. Ускорението от място до 100 км/ч се покрива за 9 секунди, а максималната скорост е ограничена до 150 км/ч.
Цената на модела стартира от 67 хил. лева и достига 88 хил. лева за e-Ultimate версията.
Връщаме се обратно към конвенционалното задвижване, което особено у нас скоро няма да остане в миналото, и виждаме един бензинов и един дизелов двигател. Първият е с работен обем от 1.2 литра с принудително пълнене от турбокомпресор и мощност 100 кс и 205 Нм въртящ момент и във втора версия със 130 кс и 230 Нм въртящ момент.
Градският разход по официални данни е от 5.3 до 5.6 литра на 100 км, а извънградският е 4 литра на 100 км пробег.
Дизеловият двигател е с 1.5 литра работен обем и мощност от 110 кс и 250 Нм въртящ момент. При него разходът в градски условия е 4.4 литра, а извънградският е 3.4 литра при 100 км пробег. Цената на най-базовата бензинова версия стартира от 35 хил. лв. (39 500 лв. при дизела) и достига 51 хил. лв за Ultimate бензиновото изпълнение.
Новата Opel Mokka се предлага с шестстепенни механични скоростни кутия и осемстепенна автоматична скоростна кутия, която може да бъде избирана само с бензиновия двигател.
Можем да заключим, че свежата визия на Opel и тяхната Mokka приближават германската компания към новата самоличност, от която толкова се нуждаеха. Така придобиването от Peugeot може да се окаже най-доброто нещо, случващо им се от дълги години насам.