MotoGP се завръща с тест на "Сепанг"
Пилотите в MotoGP ще се върнат за първи път на пистата през 2016 по време на официалните тестове на пистата "Сепанг“. Фокусът на всички ще бъде хвърлен върху работата с гумите и новите електроники. След като от тимовете на Movistar Yamaha MotoGP и Octo Pramac Racing Yaknich показаха своите мотори, новият сезон в MotoGP е вече официално стартирал. Пилоти и отбори са се отдали на последни настройки и подготовки, преди да се появят на трасето за сезон 2016, в който тестовете сякаш ще бъдат по-важни от когато и да било. Мишлен се завръща като основен доставчик на гуми, а Magneti Marelli ще предоставят нова обща за всички електроника. Това означава, че отворен клас повече няма да има и всички пилоти ще са с еднакъв софтуер. Всички мотори ще бъдат зареждани с 22 литра гориво и всички пилоти ще имат достъп до едни и същи гуми. Имайки предвид, че повечето отбори ще започнат от нулата, това дава надежди на всички, че сезон 2016 ще бъде един от най-изравнените в последните години.За да успеят да се справят с новите предизвикателства, отборите ще направят множество промени и подобрения по своите мотори. Ямаха продължават да развиват своя проект, в който резервоарът е поставен в задната част на мотора, а не както стандартните централно поставени. След тестовете с гумите на Мишлен, където стана видно, че с предимство е задната гума, тази идея за баланс на мотора от Ямаха може да се окаже много ценна и успешна за сезон 2016.След труден минал сезон от Хонда целят да разрешат проблемите с чувствителността на двигателя и подаването на газ. Те имаха сериозни проблеми на старта на сезона, след като пилотите им Марк Маркес и Дани Педроса не успяваха да използват пълния потенциал на мотора заради проблемите с газта и свръхчувствителните двигатели, довели до многото падания.През 2016, с влизането на новата генерация електроники, които ще бъдат още по-тясно свързани с работата на двигателя, от Хонда ще се наложи да поработят много здраво в това отношение и да успеят да намерят баланса между своя мотор и електрониката на Magneti Marelli.Последните сезони бяха преходни за отбора на Дукати, изпълнени с върхове и падения, като пилотите Андреа Давициозо и Андреа Яноне успяха да запишат 8 подиума в тях. След 2014 година всички пилоти на Дукати успяха да се качат общо само три пъти на подиума. Въпреки неспирната работа във фабриката, италианският производител най-вероятно ще направи дебют за 2016 на пистата "Сепанг". Бившият световен шампион Кейси Стоунър прекара няколко дни, пилотирайки мотора на закрит тест на пистата в Малайзия. След като отборите на Ямаха, Хонда и Дукати успяха да спечелят повече от „шест специални точки", получени поради класирания на подиума през миналия сезон, всеки от тях ще има на разположение по седем двигателя, като развитието им ще бъде замразено. Това не се отнася за Сузуки и Априлия, които ще разполагат с по девет агрегата и ще са без лимит на тестовете и развитието им. Това се цели, за да могат повече пилоти да се борят за победи. Сузуки направиха силен дебют през миналата година и сега ще целят да градят над този успех с техния нов и силно ревизиран Suzuki GSX-RR. Маверик Винялес, който показа страхотно темпо по време на последното състезание за 2015 във Валенсия, представи нов вид скоростна кутия на своя мотор на затворен тест на пистата "Сепанг" миналата година. От Сузуки ще се концентрират върху проблемите им с максималната скорост и тази в бързите завои. Априлия щяха да представят изцяло нов мотор на "Сепанг", но проблеми в последния момент направиха това невъзможно. Алваро Баутиста и Щефан Брадъл ще карат за тестовия отбор на Априлия, но със спецификацията на мотора от миналата година, за да събират информация. От Априлия обявиха, че ще направят представяне на новия мотор по-късно следващия месец. Новата машина ще бъде изцяло нова и няма да бъде базирана на старите RSV4, както и моторът от 2015.