Елфин Еванс трябваше да бъде лидерът на Тойота в хода на сезон 2024 в Световния рали шампионат (WRC), но това не се случи и водещият претендент на японците за титлата беше участващият с ограничена програма Себастиен Ожие.
Да, Еванс взе вицешампионското отличие с победата си в рали „Япония“, с която той донесе и титлата при производителите на Тойота, но като цяло годината беше разочроваща за уелсецът. Въпреки това той ще бъде титуляр на Тойота и догодина, когато неговият основен фокус ще бъде подобряване на представянето му на ралита като „Сафари“, „Португалия“, „Сардиния“ и „Акрополис“, които се провеждат на тежък макадам.
„На моменти през тази година ние бяхме най-бързи, но имаше и моменти, в които бяхме най-бавни сред пилотите в Rally1 и трябва да разберем напълно защо беше така. Наистина няма логика. Определено имаше предизвикателства и като цяло не отговорихме на очакванията, които имахме, но все пак имахме и силни моменти.
„Всъщност мисля, че най-много ни липсваше в ралитата на тежък макадам, те бяха нашата ахилесова пета, така че ние трябва да се подобрим в тях. Това ще е основният ни фокус за следващата година.
„От тази страна сезонът не беше добър. Бих казал, че нямах същото усещане зад волана, което имах в предходните години. Все още имаме какво да научим, но бих казал, че финалът на сезона беше позитивен след двете тежки ралита във Финландия и най-вече Гърция. Би трябвало догодина всичко да е наред“, каза Еванс пред motorsport.com.
Догодина Тойота ще разчита на четирима пилот, които ще карат с пълни програми. Това са Еванс, двукратният световен шампион Кале Рованпера, Такамото Кацута и новобранецът Сами Паяри. Към тях в отделни ралита ще се присъединява и осемкратният световен първенец Ожие, които отново ще кара с ограничена програма, но все още не е ясно колко и кои ралита ще включва тя. Очаква се французинът да стартира в първия старт за сезона – рали „Монте Карло“, което ще се проведе в края на януари и отново ще бъде базирано в родния град на Ожие – Гап.
Снимки: Gettyimages