Opel и Borussia се споразумяха за дългосрочно продължаване на договора
Opel и отборът на Borussia Dortmund удължиха своето успешно сътрудничество с още пет години и ще разширят своето взаимодействие. Емблемата на Opel ще краси ръкавите на фланелките на Borussia Dortmund от сезон 2017/18 година на Бундеслигата, а марката вече е част от групата на стратегическите партньори на отбора-носител на Купата на Германия. За разлика от другите трима стратегически партньори на BVB - главния спонсор Evonik, доставчиците на екипировка Puma и компанията Signal Iduna, която държи правата за името на стадиона - Opel няма да бъде акционер. Вместо това, стратегическият подход предвижда по-тесни връзки с Borussia Dortmund в областите на комуникацията и активностите. Tова бе оповестено от Юрген Крюгер, изпълнителен директор продажби, маркетинг и следпродажбено обслужване на Opel в Германия и управляващия директор на BVB Ханс-Йоахим Вацке на пресконференция, проведена в Дормунд по-рано през деня.
Партньорството между марката Opel и отбора на Borussia Dortmund започна през месец август 2012 година и според изследванията, извършени от института за паразни изследвания Nielsen Sports и Техническия университет в Брауншвайг, Германия, се счита за едно от най-естествените и устойчиви сътрудничества в германския футбол. Поради тази причина, това партньорство е и ключов елемент в положителното развитие на марката Opel през последните пет години.
“Много сме доволни, че успяхме да договорим дългосрочно продължаване на нашето сътрудничество с отбора на Borussia Dortmund и че ще се радваме на още по-тесни връзки с този прекрасен спортен клуб в бъдеще. Отборът на Borussia отговаря перфектно на нашата марка, защото застава зад същите ценности, които защитава и марката Opel – oтлично представяне и достъпност. В допълнение към това, ние приемаме със задоволство атмосферата на доверие и професионално взаимодействие с Ханс-Йоахим Вацке и целия му екип и сме нетърпеливи да видим какво ще ни донесат следващите години,” сподели Юрген Келер.
Ханс-Йоахим Вацке също подчерта важността на дългосрочните договорености между футболния клуб и автомобилния производител. “Горди сме да открием своя четвърти стратегически партньор в лицето на Opel – това определено не е лесно в днешните времена на бързи промени. Нашето разбиране за стретегическо развитие в случая ще бъде насочено основно върху съвместното преследване на общите цели и близкото взаимодействие. Марката Opel демонстрира по впечатляващ начин изграждането на успешни партньорства в спорта с нейния спонсорски ангажимент към световния футбол през изминалите 30 години. Очакваме с нетърпение бъдещото сътрудничество с Opel – марка, чиято сила нараства подобно на нашата и която разполага с продукти, отговарящи на изискванията на света днес.”
Наред с появата си на ръкавите на фланелките на отбора BVB, Opel ще получи и допълнителното право да предлага редица други услуги съвместно с футболния клуб. Подписани са и договорености, свързани специално с цифровата област, където Opel ще получи възможност за пряк диалог с почитателите на футболния клуб. Планира се също спортният клуб да играе много по-голяма роля в марковата комуникация на Opel на национално равнище, като това ще включва и участия на играчи на клуба в телевизионните реклами на автомобилния производител. Освен това, марката Opel ще засили своя ангажимент в областта на семейството и хората в общините в качеството си на партньор в BVB Soccer School и BVB Family Cup.
Днешното споразумение с клуба на Borussia Dortmund отбелязва следващата стъпка в ангажираността на марката Opel към футболната игра. В Германия Opel ще фокусира своите усилия върху сътрудничеството си с отбора от Дортмунд и с 1. FSV Mainz 05. Opel е притежател на правата върху името на стадиона OPEL ARENA в град Майнц най-малко до 2021 година. Наред с това, автомобилният производител се радва и на своето успешно сътрудничество с посланика на марката и мениджър на отбора на Liverpool Юрген Клоп. От друга страна, Opel е и дългогодишен партньор на актуалните шампиони на Холандия от отбора на Feyenoord Rotterdam, а марката Vauxhall е водещ спонсор на националните отбори на Англия, Уелс, Шотландия и Северна Ирландия.