Mini няма да предлага механични предавателни кутии в следващите си модели, като това беше потвърдено от шефката на марката Щефани Вурст пред списание Top Gear. Другата новина, която обаче засега е по-неопределена е, че Mini може да се върне в моторните спортове, но в серия, в която участват само електромобили.
„Няма да предлагаме механични трансмисии, за съжаление”, коментира Вурст бъдещето на моделите с двигатели с вътрешно горене (ДВГ) на марката, като това изявление дойде по време на премиерата на електрическите варианти на новите Cooper и Countryman на изложението IAA Mobility в Мюнхен.
Засега обаче няма кой знае колко подробности за бъдещите модели на Mini с ДВГ, но се предполага, че всички те ще получат и хибридна система, за да се снижат нивата на вредни емисии.
Що се отнася до моторните спортове, Вурст обясни, че се е срещнала с внука на Джон Купър – Чарли Купър и е уверена, че Mini трябва да присъства в моторните спортове. Тя допълни, че двамата са „планирали участие в електрически моторни спортове”.
Рено Grand Kangoo предлага 1024 конфигурации на седалките
„На мен ми е трудно да преценя в момента, защото не всички форми на моторни спортове с електромобили се оказаха успешни – допълни Вурст. – Коя е успешната платформа за бъдещето? Ще видим как ще се развие това и ще планираме нещо.”
И ако изказването на госпожа Вурст ви звучи неопределено, то това е в унисон с развитието на сериозните шампионати с електромобили. Формула Е е най-популярният и успешен, но понесе някои тежки удари заради грешките с календара и начина, по който шампионатът се отнасяше с автомобилните производители и техните заводски тимове. Въпреки това, Формула Е е световен шампионат с отлични пилоти и сериозни отбори, като състезанията са интересни и оспорвани.
Джейк Денис взе титлата във Формула Е
От друга страна, разочарованието на годината е световният рали-крос шампионат, където електромобилите изкараха до третия кръг. Там се подпали бокса на Герлен Шишери и Себастиен Льоб и изгоряха двете им състезателни коли Ланча Делта и един сервизен камион. Тимът обяви, че няма как да довърши сезона, а наскоро промоутърът обяви, че след три пропуснати кръга, сезонът ще бъде довършен с последните два кръга в Южна Африка и Хонг Конг, но с електромобилите от по-ниския клас RX2e.
Най-мощният модел на БМВ идва с червен нос
През август тази година Mini представи последния си модел с механични скорости – John Cooper Works Bulldog Racing Edition. Версията с впечатляващо дългото име се задвижва от 2-литров бензинов двигател с 231 конски сили, който работи с 6-степенна механична трансмисия. Автомобилът получи регулируемо KW V3 окачване, а в купето няма задни седалки, за да е колата по-лека.
Също така, наскоро представяният електрически Mini Cooper EV, се предлага в два варианта – S и SE. Базовата версия се задвижва от разположен отпред електромотор с мощност 181 конски сили, а при SE мощността е 214 конски сили.