Инвестиции: Меси построи небостъргач и курорт

Инвестиции: Меси построи небостъргач и курорт

Те печелят милиони на година, а някои от тях са млади мултимилионери. Но футболът е до време и при разточителния живот на звезди парите бързо свършват. Затова Меси, Неймар и съотборниците им от Барселона се стремят да съхранят и умножат богатството си в умели капиталистически начинания. В. „Спорт” публикува как инвестират парите, спечелени от ритане на топка, някои от асовете на каталунците.

Меси залага на недвижими имоти

Аржентинецът Лео Меси реши да заложи решително на пазара на недвижими имоти от момента, в който дебютира в света на бизнеса. Освен фирмата Jendil Di, която се занимава с осребряването и експлоатацията на безбройните му рекламни договори, както и на т.нар. имидж права на Бълхата, нападателят насочи много пари в строителството – както в Испания, така и в родния си град Росарио. Неговата фирма Lumecu 2010 SA се е посветила на покупката, даването под наем и продажбата на терени и жилища. Тя стартира с капитал от 3000 евро, като малко по малко започва да расте и придобитият опит й позволява да направи голям скок в Аржентина. Чрез тази фирма Меси инвестира във внушителния небостъргач „Акуалина”, впечатляваща сграда, висока 125 м и 40 етажа с апартаменти, много от тях негова собственост, построена в центъра на Росарио и открита през 2009 г. Звездата вложи пари и в жилищния комплекс Асаарес дел Парана във Фигиера, на брега на река Парана. Става дума за скъпо застрояване върху 80 хектара, което върви в момента, като се предвижда първите готови жилища да се пуснат в продажба още тази година. Луксозните вилички на площ от 600-1200 кв. м са сред изключително красива природа. Предвижда се комплексът да има и спортно пристанище с места за около 60 яхти, тенис кортове, игрища, басейн, спа център, различни футболни игрища – малки и големи. Целият комплекс се оценява на около 20 милиона евро.
По-голямата част от приходите на Меси извън футбола идват от рекламните му договори с различни спонсори, които му гарантират почти по 20 милиона евро на година отделно от заплатата. Основните му спонсори са „Адидас”, на която е основно рекламно лице, но също „Пепси”, „Жилет”, „ЕА”, турските авиолинии, „Самсунг”, Scalp-D. Освен това Меси рекламира и марка вино – „Лео”, произвеждана от аржентинска изба, която сключи договор с неговата фондация.

Кланът Неймар набляга на рекламата

Още от 18-годишна възраст бразилецът Неймар е основният капитал на мощната бизнес групировка NR Sports, която, ръководена от неговия баща, се посвещава най-вече в управлението на безбройните рекламни договори на играча. Компанията постепенно разнообрази дейността си, като смята с натрупания опит да предложи услугите си и на други спортисти или артисти. Два от клоновете на компанията – „NN Администрасионес” и „NN Консултория”, фактурират всяка година по около 30 милиона евро, ръководени от двайсетина професионалисти плюс доста сътрудници. Досега целта бе да се управляват и експлоатира имиджът на нападателя, както и многобройните му бизнес оферти, които получава. Отскоро обаче „NN Консултория” се грижи за други спортисти, като сърфистката Марина Уернек, младата надежда на „Сантос” Артур Гомес, популярния бразилски певец Алешандре Пирес, DJ Thascya и Рафаела, сестрата на футболиста, която е истинска звезда в социалните мрежи в родината си. Неймар е търсеният спортист на развиващ се пазар като бразилския, което позволи на неговата фирма да отбележи бързо и постоянно развитие за кратко време.

Пике припечелва от видеоигри и телешко

Каталунецът Жерард Пике в момента е най-смел в инвестирането на припечеленото от футбола, като се насочва към новите технологии, както и към хранителната промишленост. Централният защитник създаде през ноември 2011 г. една компания за видеоигри онлайн – „Керад Геймс”, в която е инвестирал вече почти 2 милиона евро, една сериозна сума. Пике придоби и 27% в колбасарската фирма „Бас Алиментария”, която произвежда и пласира телешки бургери от марката „Натрус”, продавани чрез търговските вериги „Капрабо” и „Карфур”. От своя страна „Керад Геймс” дава работа на 30-ина души, като вече пусна в продажба своята първа игра – „Голдън мениджър”, чиято цел е симулацията на създаването и управлението на футболен клуб. През първите 2 г. от дейността си компанията има приход от общо 400 000 евро. Пике е главен акционер с 80% от капитала, като акции имат някои роднини и приятели. Преди време защитникът създаде и фирма за недвижими имоти.

Ракитич откри бар до стадиона на „Бетис”

Хърватинът Иван Ракитич влезе в света на бизнеса по време на престоя си в Севиля. В началото на 2013 г. той откри ресторант/катеферия в квартала „Лос Бермехалес” заедно с жена си Ракел Маури, нейната сестра и неговия шурей. Бизнесът не вървеше зле, но близостта на заведението до стадиона на „враговете” от Бетис – „Бенто Вилямарин”, му създаде повече проблеми от очакваното. Самият Ракитич заяви навремето: „Трябваше да затворя бара, защото беше близо до стадиона на Бетис и имахме проблеми с техните фенове, но скоро ще открия друг в центъра на града.” 
Заведението залагаше на народни цени, работеше от вторник до неделя – от 12 ч. до полунощ, като просъществува няколко месеца. Трансферът на халфа в Барселона отложи плановете му да открие нов бар, както бе планирал. Не е изключено той да реши да се пробва и в столицата на Каталуня.

Бившата на Алвес управлява фирмите му

Бразилецът Дани Алвес е един от най-активните в бизнеса играчи на каталунците, като посвещава голяма част от свободното си време за фирмите си. През последните години той влезе в модния сектор, в ресторантьорството и в недвижимите имоти. Любопитното в неговия случай е, че остави в ръцете на бившата си съпруга – Динора Санта Ана, управлението на петте им фирми в Барселона, както и на футболната му кариера, след като през 2013 г. тя се подвизава и като агент. Освен моден магазин DM3, разположен точно срещу магазина за детски дрешки на жената на сънародника му Адриано, Алвес се е насочил сега към ресторантьорството заедно с бразилския готвач Жоао Алкантара. Става дума за „Алкимия Фого”, чиято новаторска идея е предлагането на ресторантьорско обслужване по домовете, включващо готвач и менюта, обединяващи бразилската със средиземноморската кухня, както и организирането на готварски школи. Десният бек се запознал с прочутия Жоао Алканкара чрез бившия си съотборник Максуел.

Иниеста произвежда вино и зехтин

Андрес Иниеста също е един от най-заетите футболисти на Барса. Той посвещава голяма част от времето си на скъпото си творение – своята собствена винарска изба в родната Фуентеалбия, която откри по идея на баща си, след като през 90-те години закупи и засади с лозя терен от 10 хектара. Нещата се разраснаха благодарение на усилията на Иниеста, за да се превърне в сериозен бизнес, в който са заети двайсетина души, разгърнат върху площ от 120 хектара (1200 декара). Андрес планира да се утвърди като производител на вина, типични за родния му край. Но не само това – от 2013 г. се разгърна още повече и започна да прави зехтин екстравърджин с марката „Корасон Локо Олео”.
Иниеста е също така ръководител на фирмата „Мареситерей”, която се занимава както с управлението на неговите имидж права, така и със земеделие, животновъдство. Последното му начинание е свързано с фирмата в родното му място, която се занимава с изграждане, подобряване, освежаване и реклама на терени и сгради от всякакъв тип.



Франсеск Химено

Превод: "7 дни спорт"

Още от Спорт и бизнес

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти