Нови правила разбъркват сметките в MotoGP
Правилата по отношение на двигателите и софтуеъра в MotoGP за Сезон 2016 вече са написани, като отборите ще ползват вече по седем агрегата на сезон. Развитието им обаче е замразено, а концесиите за изпитващите затруднения отбори променени.След като няколко сезона имаше разделение между заводска и отворена категория, от 2016 г. всички ще са обединени отново, тъй като ще бъде въведена унифицирана електроника още от догодина.Международната федерация по мотоциклетизъм обяви, че новото ECU ще бъде изградено на базата на сегашното, което се използва в отворения клас.Сегашният лимит от седем двигателя на сезон се покачва на 7, а лимитът на резервоара от 22 литра остава същия.Досега производители, които не са печелили от 2013-та насам, се възползват от по-голямо количество гориво, повече тестове и по-голям избор на гуми. От тази ситуация в момента се възползват Дукати и Сузуки. Системата ще остане, но ще бъдат въведени т.нар. точки на концесията.Три подобни точки ще бъдат спечелени при победа, две при второ място и една при трето - това ще накара отборите, които се възползват от тази система бавно да намалят аванса си.Ако някой производител през 2015-та спечели три подобни точки в състезание на сухо, моментално трябва да намали капацитета на резервоара си от 24 на 22 л.Ако някой производител през 2016-та спечели шест подобни точки на сухо или на мокро, моментално ще загуби правото си да прави тестове със състезатели, които са подписали договор, както и ще загубят всичките си предимства за следващия сезон.