Peugeot 2008 DKR16 стана по-голям и по-добър (Снимки)
Бе представена актуализирана версия на звяра с две задвижващи колела, който дебютира в епичното рали „Дакар" през януари.
Състезателният дебют на автомобила е предвиден за по-късно тази година, преди да се отправи за Южна Америка. Последната му еволюция е във версия, която го превърна в по-дълъг, по-широк, по-нисък и по-мощен спрямо предшественика: автомобилът сега е по-агресивен като визия, както и с редица подобрения под „кожата".
Предните и задните надвеси са намалени, като така е подобрена проходимостта на автомобила на всякакъв терен. Това е особено важно, когато трябва да се атакуват разнообразни препятствия като пясъчни дюни, речни корита и големи скали, които са характерни за „Дакар" - едно от последните останали истински приключения на земята.
PEUGEOT 2008DKR16 се възползва и от подобрена аеродинамика: предният капак и въздуховодът върху покрива са силно модифицирани, за да се осигури по-балансирано разпределение на притискащата сила между предната и задната част. Новият въздуховод гарантира и по-добро въздушно обдухване.
Под карбоновата „кожа" се крият другите трансформации. Окачването е ревизирано с цел по-ефективно справяне с различни и груби терени. Автомобилът е с по-добро разпределение на теглото, както и за пръв път е с магнезиеви едноелементни джанти, които са в унисон с по-леките гуми от Michelin. Те заменят алуминиевите двуелементни джанти от миналата година, като новата комбинация съществено намалява теглото.
Продължителната работа по разработването на новия автомобил не е спирала, като развойният процес започна веднага, след като оригиналният автомобил прекоси финалната рампа в Буенос Айрес преди седем месеца, при завършването си в тазгодишното издание на „Дакар".
Инженерите на Peugeot са прегледали своя „Лъв" парче по парче, анализирайки какво би могло да се направи по-добре, разчитайки на помощта на своите „Дакар" експерти Стефан Петерханзел (11-кратен победител), Карлос Сайнц (двукратен световен рали шампион и веднъж победител в „Дакар") и Сирил Депре (5-кратен поедител в „Дакар" с мотоциклет).
Tези подобрения бяха постепенно приложени и оценени по време на серия от тестове, чиято кулминация бе двойната победа на Петерханзел и Депре в скорошното China Silk Road Rally, където бе използвана междинна версия на автомобила. Това реално бе моделът от 2015 г., снабден с редица нови части за 2016-а.
Под предния капак също има някои изненади. Независимо от въздушния ограничител, 3.0-литровия V6 битурбо дизелов двигател сега е по-мощен. Управляемостта на агрегата също е увеличена, което ще е особено важно при етапите с много завои.
Бруно Фамeн, Спортен директор на Peugeot Sport, е следил пряко последните тестове в Мароко, за да е сигурен в най-новото прераждане на претендента на Peugeot за „Дакар". Той коментира: „Не сме направили една голяма промяна по нашия автомобил: вместо това направихме серия от малки подобрения в различни области, които, обединени заедно, се надяваме, че ще донесат цялостно подобрение.
Областите, върху които се концентрирахме, включват стабилността и аеродинамиката - в резултат на които автомобилът изглежда малко по-различно от миналата година - както и по окачването и двигателя, които промени са скрити от окото. Тестовете, които проведохме до момента, както и нашата двойна победа наскоро в Китай, са индикация, че вървим в правилната посока. Наистина не може да се сравни степента ни на подготовка сега, спрямо тази за първото ни участие в „Дакар", когато всичко бе ново за нас! Разбира се, никога не можеш да кажеш, че си напълно готов за „Дакар", защото никога не знаеш какво предизвикателство ще ти предложи, но със сигурност сега сме по-подготвени."
Петерханзел и Сайнц пилотираха новия автомобил в различните етапи на развитието му, споделяйки мнението, че е полезна стъпка напред спрямо предшественика му, предлагайки по-добра управляемост, мощност и сцепление.
Петерханзел, който донесе на PEUGEOT 2008 DKR неговата първа победа до момента, тази в Китай, заяви: „Може да усетиш разликата сега, когато автомобилът е по-широк и по-дълъг, с по-нисък център на тежестта, защото е много по-стабилен, а скоростта му в завой - много по-висока. Можеш да усетиш разликата и в двигателя: не само че е по-мощен, но също така можеш да използваш цялата му мощност при ниските обороти. Сега почти имаме „проблем", как да контролираме цялата тази мощност по-ефективно, но това е много хубав проблем, с който да се справяш. Все още не сме на максимума на нашия потенциал, но тестовете бяха много продуктивни до момента."
Сайнц се концентрира върху развойната работа, вместо да се състезава в Китай. В резултат на това, той събра много опит с новия състезател на марката. Испанецът добави: „Бяха добри тестове и автомобилът се движи много добре. Потенциалът на колата е много, много по-голям спрямо същия период миналата година, надеждността също е солидна. Променихме доста неща в много ключови области, затова можем да наречем тази кола напълно нова спрямо миналогодишната. Оптимист съм."