Най-лошо пазената тайна в последните месеци в Световния рали шампионат (WRC) най-после беше разкрита: световният шампион за сезон 2019 Ойт Танак се завръща в заводския тим на Хюндай, където кара от 2020 до края на 2022 година.
“Вълнувам се, че се завръщам в Хюндай от сезон 2024 - съобщи днес естонецът в социалните мрежи. - След като пътищата ни се разделиха преди точно една година, в тима работеха много усилено по изграждането на нова техническа структура. Хюндай Моторспорт има ясна визия и цел за близкото бъдеще и това ме убеди отново да обединим усилия.”
Танак с убедителна победа в Чили, Рованпера на крачка от титлата
Танак, който спечели в Чили втората си победа този сезон за М-Спорт, посочи и основните фактори за промяната в Хюндай.
Нювил издаде, че Танак се връща в Хюндай?
“Нямам търпение да работя със Сирил Абитебул и Франсоа-Ксавие Демезон, като техният опит и познания в моторните спортове са голямо предимство за целия тим. Нашата цел ще е да спечелим и трите световни титли и с новата структура на тима разполагаме с всичко необходимо, за да го направим.”
Танак е все по-близо до завръщане в Хюндай
Преди дни Тиери Нювил обяви, че Танак се завръща, а слуховете за това се появиха още през лятото, когато стана ясно, че Абитебул е направил оферта и на Себастиен Ожие.
Очаква се, че ако Хюндай продължи с три коли догодина в WRC, то Нювил и Танак да карат с пълна програма, а финландците Есапека Лапи и Теему Сунинен да си делят третия автомобил. Ако обаче тимът използва четири коли, то Лапи също може да получи пълна програма, а четвъртата да е за Сунинен и ветерана Дани Сордо. Лапи, Сунинен и Сордо имат договори с отбора до края на сезон 2023 и бъдещето им остава неясно.