Пилотът на КТМ Джак Милър се ядоса на част от своите съперници в MotoGP и го определи като „принцеси“ заради постоянното им оплакване от поведението на моторите, с които разполагат. Според австралиецът работата на пилотите не е да мрънкат, а да карат машините си и да правят всичко по силите си, за да ги подобрят.
Коментарът на Милър идва на фона на промяната на баланса на силите в MotoGP от японските към европейските производители. От началото на година категорично Дукати разполага с най-добрия мотор, а КТМ и Априлия са зад марката от Борго Панигале.
Фотофиниш донесе победата на Хорхе Мартин в Гран При на Германия
В същото време Хонда и Ямаха имат изключително много проблеми с развитието на своите машини. От началото на годината двете японски марки имат общо две качвания на подиума, като и двете дойдоха в Гран При на Америките в Остин. Там победата бе за пилота на LCR Хонда Алекс Ринс, докато Фабио Куартараро финишира трети за Ямаха в Тексас. Тези резултати обаче се оказват по-скоро изключение, тъй като в останалите състезания пилотите на Хонда и Ямаха доста рядко фигурират в челото на класирането и ако го правят, то това е заради огромните рискове, които техните пилоти поемат, за да поддържат темпото на Дукати, КТМ и дори Априлия.
Алекс Ринс със сензационна победа в Гран При на Америките, Марини и Куартараро се качиха на подиума
В Германия през изминалия уикенд Хонда имаше само двама пилоти – Марк Маркес и Такааки Накагами от LCR Хонда, тъй като Жоан Мир и Ринс се контузиха в Италия предходния уикенд. Маркес регистрира общо пет падания на „Заксенринг“ и пропусна състезанието на любимото си трасе заради фрактурата на палеца, която получи при петата си катастрофа в неделната загрявка.
Куартараро: Марк трябва да бъде похвален след петте падания този уикенд
„Ние (КТМ) сме единствените, които не се оплакваме от мотора си и всъщност ние се опитваме да направим нещо, за да го подобрим. Всичко, което другите правят е да хвърлят играчките си извън кошарата си и да казват, че моторът им не струва. Толкова е просто.
„Защо са зле моторите им? Защото пилотите изгониха 99% от инженерите на отборите си, за да могат да вземат своя инженер, своите механици и сега те са прецакани. Не могат да завършат дори една обиколка.
„Така че те сами са си виновни. Всеки иска да се оплаква от мотора си, но никой не иска да направи нищо по въпроса. Млъкнете и започнете да работите. Плащат ви, за да карате мотори, а не да сте ш*бани принцеси и постоянно да се оплаквате“, заяви австрлиецът пред медиите след вчерашната Гран При на Германия.
В нея той финишира на шестото място и реално единствен той успя да раздели представителите на Дукати, които окупираха осем от първите девет позиции на „Заксенринг“. Коментирайки своето състезание в Саксония австралиецът заяви, че на него и КТМ не им достигат съвсем малко скорост, за да се борят с Дукати.
„Малко не ни достига. Натискам на максимум и имах лек момент (в завой №11 в първата обиколка) и бях погълнат от групата. През целия уикенд имахме добро темпо, само малко не ми достига.
„Тук бяхме по-близо, отколко на „Муджело“, но пак загубихме в първите обиколки – една десета тук, една десета там. Тези Дукатита отпред успяват много бързо да намерят това допълнително темпо и да се откъснат. Нашето темпо е много постоянно през цялото време, просто в началото на толкова добро“, обясни Милър.
Снимки: Gettyimages