Отборът на Хонда в MotoGP ще тества шаси на германската компания Калекс преди третия кръг за сезон 2023 в кралския клас – Гран При на Америка, която ще се проведе в средата на април. Идеята на японците е това шаси да бъде използвано и по време на състезанията, като то може да дебютира още на „Пистата на Америките“ край Остин, щата Тексас.
Последните три години не бяха много благоприятни за японският производител, който записа и два сезона без нито една победа през 2020 и 2022. Част от тази липса на успехи се дължеше на тежката контузия на звездата на Хонда Марк Маркес, но няма как да не се отчете и незадоволителното представяне на RC213V в ръцете на останалите пилоти на японската марка.
Марк Маркес: Не можем да сме оптимисти
По време на предсезонните тестове за 2023 година нещата не изглеждаха много по-добре за Маркес и компания, което е и една от причините от Хонда да погледнат и към шасито на Калекс. Двете компании работят заедно от средата на миналата година, а техният първи общо проект бе задната вилка, която бе използвана от Маркес в края на сезон 2022.
Тази колаборация ще продължи и през тази година, като този път няма да става дума само за задната вилка, а за цялото шаси. Първоначалният план на Хонда бе шасито на Калекс да бъде изпробвано в еднодневния тест на „Херес“, който ще се проведе в понеделника след Гран При на Испания.
Маркес: Има разлика между тестовете и състезанията
Заради трудностите, които бяха изпитани по време на предсезонните изпитания обаче тези планове бяха променени. Сега новото шаси ще бъде изпробвано на тестовия пилот на Хонда Щефан Брадъл по време на частен тест на „Херес“ в седмицата след Гран При на Аржентина. Ако тези изпитания се окажат позитивни, то шасито на Калекс може да бъде занесено и в САЩ, където да бъде използвано по време на Гран При на Америка, която ще се състои на 16 април.
Тестовете с новото шаси на „Херес“ са предвидени за периода 4-6 април, а на тях ще присъства и новият технически директор на Хонда Кен Каваучи. В същите дни на испанското трасе ще тестват и отборите на КТМ, Априлия и Ямаха, всички те със своите тестови пилоти, тъй като извън рамките на официалните тестове състезателните пилоти нямат право да участват в изпитанията. В хода на сезон 2023 има предвидени само два дни на официални тестове, които ще се проведат на „Херес“ на 1 май и на „Мизано“ на 11 септември, съответно след състезанията за Гран При на Испания и Гран При на Сан Марино.
Снимки: Gettyimages