Сезон 2023 в MotoGP се развива меко казано катастрофално за световния шампион в кралския клас за 2021 година Фабио Куартараро.
В първите четири кръга за годината пилотът на Ямаха записа само една качване на подиума, благодарение на третото си място в Гран При на Америките в Остин. Вчера той не стигна до финала на спринта за домашната си Гран При на Франция и преди днешната основна надпревара на „Бугати“ той заема едва 11-то място в общото класиране, с актив от 40 точки. Неговият пасив спрямо лидера Франческо Баная е 54 пункта.
Зад това слабо представяне на Куартараро от началото на годината със сигурност стоят трудностите с поведението на M1, които той изпитва. През зимата в Ямаха се фокусираха основно върху работата по двигателя, тъй като през последните няколко години именно скоростта на правите бе ахилесовата пета на японците. Изглежда обаче в този си устрем да подобрят мощността те неволно са жертвали част от положителните характеристики на мотора, най-вече стабилността под наклон в бързите завои.
Хорхе Мартин спечели спринта в Льо Ман, Биндър и Баная отново в тройката
От Ямаха се опитаха да разрешат част от тези си проблеми с множество подобрения, включително ново шаси, които бяха изпробвани по време на еднодневния тест на „Херес“, който се проведе веднага след Гран При на Испания преди две седмици. Част от тези нови част бяха запазени и за Гран При на Франция, независимо, че според Куартараро те не са сработили както трябва.
По време на домашния си уикенд френският пилот трябваше да отговаря на множество въпроси, свързани с развитието на М1, а един от тях бе свързан с неговата увереност дали Ямаха знае как да излезе от тази криза.
Куартараро: Моторът на Ямаха не е прогресирал много за 4 години
„Уверен? Не бих казал уверен, защото опитахме много нови неща и нищо не работеше както трябва. Но ние трябва да продължим да работим, за да намерим решение възможно най-скоро. След това състезание ние ще имаме три седмици пауза, но за съжаление нашите проблеми отново са свързани с мощността. Тук местата за изпреварване са в завои №3, №8 и №9, които са след зони на тежки ускорения, в които нашите съперници ни дърпат с десета, десета и половина.
„Няма как да бъда по-агресивен в първия завой, за да имам по-висока скорост преди третия. Просто ни трябва повече мощност, която да ни позволи да използваме по-агресивни крила, които да ни дават повече притискане. Ако сравните нашите крила с тези на съперниците ни ще видите, че нашите са доста по-малки“, обясни Куартараро пред медиите в Льо Ман.
„Просто не ни достигат конски сили, които да ни позволят да използваме желаната от нас аеродинамика. Както и на обратната права в Остин, където ускоряваме от първа предавка. Там, ако нямаш големи крила, които да натоварят предната гума, не можеш да използваш голяма мощност. Като изключим момента, в които Лука (Марини) ме изпревари на обратната права в Остин, всичко друга си е загуба при ускорението. На писти като тази в Остин и тази в Льо Ман това ни се отразява много“, добави световният шампион за 2021 година.
Снимки: Gettyimages