Макларън: Няма да страдаме, ако нямаме заводски договор през 2026

През 2026 година във Формула 1 ще бъдат въведени новите правила за двигателите и шаситата, които вече започнаха да привличат интереса на различни производители.

Още миналата година бе обявено, че Ауди ще направи своя дебют в спорта, като доставчик на двигатели на Заубер през 2026. В началото на годината бе обявено, че Ред Бул ще си партнира с Форд в създаването на двигателя, който ще се използва от „биковете“ и Алфа Таури.

Де ла Роса очаква Ауди да си бори за титлата във Формула 1
Де ла Роса очаква Ауди да си бори за титлата във Формула 1

Настоящият доставчик на мотори на Ред Бул и Алфа Таури Хонда все пак реши да остане във Формула 1 и да възстанови своята заводска програма през 2026 година. Тогава японците ще доставят мотори на Астън Мартин, който до края на сезон 2025 ще използва задвижващите системи на Мерцедес.

Волф: Астън Мартин не ни сменя с Хонда заради двигателя
Волф: Астън Мартин не ни сменя с Хонда заради двигателя

Един отбор, който към момента изглежда няма да сменя доставчика на своите двигатели през 2026 година е този на Макларън. Британският екип работи с Мерцедес от началото на сезон 2021, след като преди това използваше моторите на Хонда (2015-2017) и Рено (2018-2020). Ако тимът от Уокинг продължи да работи с Мерцедес то той ще продължи да се ползва със статута на клиентски отбор, но според ръководителя на Макларън Андреа Стела това няма да преставлява проблем за неговия екип. Той обаче подчерта, че това ще бъде така само ако доставчикът на мотори е готов да отговаря на изиксванията на отбора.

„Определено трябва да имаме едно наум, когато говорим за сделките за 2026. Като производител на шасита ние искаме да имаме нужното влияние върху дизайна на моторите, за да не губим от добрите характеристики на шасито. Така че това са нещата, които обсъждаме. Ние знаем какво искаме да постигнем. Ако трябва да съм честен за сега разговорите са гладки и спокойни“, обясни Стела.

Той също така обясни и как в настоящата ера на Формула 1 потенциални недостатъци от неоптималната интеграция на двигателя в шасито могат да бъдат наваксани.

„Винаги искаш да си в позиция да влияеш на всички параметри. Мисля, че има две основни категории. Първата е дизайнът на двигателя и как той се интегрира в шасито, а втората е работата с двигателя. От гледна точна второто ние сме спокойни, че ФИА контролира работата на моторите и дава гаранциите, че заводските и клиентските отбори използват едни и същи режими.

„Колкото до дизайна на двигателя, както вече казах, разговорите в тази посока са позитивни и ние сме уверени, че ще бъдем в добра изходна позиция. Ако говорим за последните милисекунди, то нашите надежди са да успеем да наваксаме тях с по-добра аеродинамика и работа на шасито.

„Така че ние знаем, че не сме в най-добрата позиция, но ние не мислим, че това е толкова важно за успешното представяне в бъдеще“, каза Стела.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти