Шефът на Тойота в Световния рали шампионат Яри-Мати Латвала има план за финалната битка в последния ден на рали „Япония”, в който ще се реши съдбата на световната титла. Преди това състезание Тойота изоставаше на 15 от Хюндай, но в хода на надпреварата Елфин Еванс и Себастиен Ожие се пребориха за второ и трето място в събота вечерта, което означава 28 точки, които трябва да бъдат защитени с успешен финал в неделя.
В същото време Ойт Танак е начело за Хюндай, което означава 18 точки плюс още 4 от 7-ото място на Тиери Нювил, който започна деня на 15-а позиция, но прогресира.
Танак води в Япония, Нювил е все по-близо до титлата
Така Тойота намалява аванса на Хюндай от 15 на 9 точки и има реален шанс да го стопи напълно в последния ден на ралито – за Супер неделята има отделна точкова система плюс точките от пауърстейджа, като и те се броят в класирането при конструкторите.
Миниванът, който застраши рали „Япония”
Максималният брой точки, които може да спечели един тим в Супер неделята в WRC е 22 точки, вторият най-голям сбор е 14 – ако Тойота и Хюндай съберат тези точки, това няма да е достатъчно на Тойота. Затова и ще трябва да се разчита на Адриен Фурмо, който показа, че може да се бори сериозно за място в топ 3.
„За неделя планът е различен, до събота вечерта разчитахме повече на това да опазим позициите си и Ожие да мине напред, но в неделя трябва да атакуваме на максимум, за да оберем големите точки – обясни Латвала. – Трябва да сме много бързи и прецизни и без никакви грешки.”
Танак оглави класирането в Япония след силна следобедна атака, Грязин доминира в WRC2
Латвала неслучайно акцентира на това, тъй като Ожие загуби много точки – за себе си и за Тойота, след като в последните три ралита катастрофира в самия край и загуби точките от събота вечерта.
Снимки: Gettyimages