Включването на Форд Пърформанс като партньор на Ред Бул Пауъртрейнс при създаването на задвижващите системи на Ред Бул и Алфа Таури във Формула 1 от сезон 2026, се оценява като отлична сделка от страна на анализаторите. Американският гигант получава възможност “да си купи евтино ребрандиране” и да участва технологично в развитието на хибридната част от задвижващата система.
“Сделката с Ред Бул за Формула 1 няма да повлияе на другите ни състезателни програми - обясни Марк Ръшбрук, шеф на Форд Пърформанс. - Това е независим договор. Ние ще продължим да поддържаме моторните спортове в цял свят, като се съсредоточаваме върху електрическите автомобили и ще се развиваме в тази посока. Завръщането ни във Формула 1, която има глобално покритие, ще е ключово за нашето развитие, но няма да е в ущърб на нито една от другите ни програми.”
Шефът на Форд Пърформанс съвсем леко засегна проблема с бюджетите.
Бивш пилот: Ред Бул нямаха търпение да чакат Хонда
“Ние се отнасяме отговорно към състезанията - обясни Ръшбрук. - В нито един шампионат, където участваме, не разполагаме с неограничен бюджет, въпреки че състезанията провокират точно към това. Но нашата програма във Формула 1 няма да повлияе на другите ни активности. Бих казал, че Формула 1 ще е оптималното съчетание в стратегическо отношение от маркетингова и технологична гледни точки.”
Форд: Съюзът с Ред Бул е по-добра опция, отколкото собствен отбор
Ръшбрук потвърди информацията, че Форд Пърформанс ще работи по хибридната част от бъдещата задвижваща система на Ред Бул Пауъртрейнс.
Форд: Връщаме се и заради новите технически правила
“Ключов момент за нас е хибридната част на задвижващата система, въпреки че можем да участваме и в оптимизираното на двигателя с вътрешна система, с оглед на средствата за моделиране и изпитания. Но определено ще си сътрудничим с инженерите от отбора и ще обменяме с тях информация”, завърши Ръшбрук.
Снимки: Gettyimages