Договорът за спонсорство между Барселона и платформата за аудио стрийминг "Спотифай" отболязва според експертите началото на "нова ера", която вече ще е доминирана от цифровата икономика. "Криптовалути, блокчейнове, платформи, онлайн връзки, софтуери за видеоконференции... Новите участници, които се появяват в спорта, идват най-вече от компании или марки, които са от сектора на дигиталните технологии", казва Пиер-Еманюел Давин, който е генерален директор на компанията "Нилсен Спортс", която е специализирана в спортния маркетинг. "Това са компании, които са спечелили от пандемията. Техните услуги са все по-използвани, тъй като са станали неизбежни заради начина на консумиране", добавя още експертът.
"Спотифай", която е първата платформа за стрийминг в света с повече от 400 милиона активни потребители, ще сложи логото си на фланелката на Барселона и на митичния стадион "Камп Ноу" за 70 милиона евро на година до 2026, според каталунските медии.
Това повратен момент в историята на Барселона, чийто девиз е "Повече от клуб" и който дълго време се опитваше да устои на развитието на бизнес модела във футбола, като се опираше на продуктивната си школа и на културата си. Но пандемията "отвори огромна пропаст от дългове" и "нуждата от финансиране за реконструкцията на "Камп Ноу" ускори някои планове", смята Магали Тезенас, която е генерален делегат на "Спорсора" и експерт по икономика на спорта.