Д-р Марко: Маси имаше пълното право да реши дали ще има рестарт в Абу Даби

Коментарите относно случилото се във финалните пет обиколки на Гран При на Абу Даби във Формула 1 през 2021 година ще продължат да се трупат още години. Драмата от „Яс Марина“ ще се нареди сред един от най-спорните моменти в историята на шампионата, след като спорът за титлата между Макс Верстапен и Люис Хамилтън бе решен в директна битка в последната обиколка за сезона.

Ферари: Маси имаше най-трудната работа на планетата в Абу Даби
Ферари: Маси имаше най-трудната работа на планетата в Абу Даби

Нидерландецът се възползва максимално от късния рестарт на състезанието и със свежите си меки гуми не остави шанс на своя съперник, с което спечели първата си титла във Формула 1. От Мерцедес обжалваха решенията на състезателния директор Майкъл Маси, който „заобиколки“ правилата, за да могат феновете да видят една последна състезателна обиколка.

Бивш директор на Мерцедес: Маси беше гениален и брилянтен
Бивш директор на Мерцедес: Маси беше гениален и брилянтен

Стюардите отхвърлиха възраженията от германския екип, а според моторспорт съветника на Ред Бул д-р Хелмут Марко действията и решенията Маси са били напълно правилни и в рамките на неговите пълномощия, въпреки че не са отговаряли точно на правилника.

ФИА ще анализира използването на колата за сигурност в Гран При на Абу Даби
ФИА ще анализира използването на колата за сигурност в Гран При на Абу Даби

„Няма как да не отдадем заслуженото на Майкъл Маси, който искаше да завърши състезанието в състезателни условия. Индикар и НАСКАР например добавят обиколки, за да могат да завършат състезанието при зелени флагове. Имаше пет коли между Макс и Люис и той им позволи да изпреварят колата за сигурност, за да може да има състезание в последната обиколка. Той е като съдия, има правото да решава какво да се случи и ние просто трябва да го приемем“, заяви Марко.

Новият президент на ФИА обеща промени след скандала от Гран При на Абу Даби
Новият президент на ФИА обеща промени след скандала от Гран При на Абу Даби

Той също така коментира и бързата реакция на инженерите на Ред Бул, които привикаха Верстапен в бокса веднага след излизането на колата за сигурност след инцидента на Никола Латифи. Това даде на нидерландеца свежите меки гуми, който той използва в своята атака срещу Хамилтън в петия завой на финалния тур за сезона.

Ето защо Верстапен атакува Хамилтън още в началото на последната обиколка в Абу Даби
Ето защо Верстапен атакува Хамилтън още в началото на последната обиколка в Абу Даби

„Нашият отбор беше невероятен. Веднага сложи меките гуми и Хамилтън нямаше шанс. След състезанието Макс ме попита какво съм мисли и аз му казах, че съм бил напълно сигурен, че той ще спечели. Начинът, по който той управлява колата на лимита ми стопля сърцето. Ние нямаме нужда от критики защото винаги се стремим да подобрим представянето си“, завърши австриецът.

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти