Социалните платформи с голяма скорост трансформират взаимоотношенията между спорта и бизнеса. Анализът на пазара показва, че мрежите играят все по-голяма роля в създаването на връзки с фенове и кленти. Adweek проведе изследване чрез компанията Simply Measured, за да определи кои са първенците по създаване на съдържание в социалните мрежи сред занимаващите се със спорт.
Барселона - 116,168,676 достигнати потребители
Барселона държи първото място сред дигиталната публика със своите 116 милиона последователи в различните платформи - Youtube, Instagram, Twitter, Vine и най-вече Facebook.
"Подобни спортни съдържания предизвикват вълна на страст и лоялност сред феновете подобно на рокзвездите", казва маркетинг консултанта Дейвид Диъл.
Барселона си взаимодейства по тази плоскост с други големи марки като Nike, Audi и Estrella Damm, което демонстрира мощността на социалните мрежи.
Наскоро каталунците публикуваха в профила си във Vine промоционален клип съвмествно с Estrella Damm, който за часове привлече повече от 200 000 гледания.
"В днешното време всички сме постоянно в пресечна точка с поведението на хората в социалните медии. Феновете гледат телевизия и в същото време през мобилното си устройство реагират в мрежите на това, което виждат", казва Тим МакКорд.
Реал Мадрид - 113,078,803
Веднага след Барселона идва големият враг Реал Мадрид с огромна Twitter публика - 16,3 милиона евро. Само за сравнение бейзболният Ню Йорк Янкийс наброява само 1,4 милиона последователи. Спонсори като Adidas и Emirates се възползват активно от ползите на социалната реклама на кралския клуб.
НБА - 58,147,800
Националната баскетболна асоциация е единствената американска спортна лига, която присъства в класацията. Организацията заслужава адмирации за иновативния си и разчупен начин на привличане на внимание, като например постването на модни снимки на играчите в Instagram преди и след мачовете. Освен това NBA увеличава бързо последователите си във Vine с 1,1 милиона фена, което го изпраща на първо място в тази категория.
Red Bull - 52,682,815
Red Bull намери иновативен начин да привлече на своя страна едно цяло ново поколение фенове - екстремните спортове. Платофрмите на напитката в Youtube и Instagram регистриртат голям успех.
ESPN - 38,052,051
Спортният гигант, собственост на Disney направи пробив през 2013, когато заедно с Dunkin' Donuts стартират първата реклама създадена през Vine. ESPN също така има сериозно присъствие в Instagram
Monster Energy - 28,237,230
Подобно на Red Bull, Monster Energy намери печеливашата формула, свързвайки се с екстремните спортове. Напитката успя да увеличи двойно фенската си маса през последните години с вълнуващи видеа и снимки от сериятa #MonsterGirlMondays
UFC - 23,452,550
Смесените бойни изкуства успяват да балансират между промотиране на спортните марки и състезанията. По време на свое събитие през миналия месец UFC ретуитна своя партньор Reebok десет пъти, което набра сериозно увеличение на последователите на консорциума. Клиповете във Vine пък генерираха 350 000 гледания в същия ден.
Dude Perfect - 20,814,232
Групата за забавления и спорт, която започва с канал в Youtube привлича повече и повече внимание в мрежите. Те са работили съвместно с Kraft, Fiat и Pizza Hut. Две последователни видеа в Youtube обвързани с пицата достигнаха 18 милиона гледания.
GoPro - 18,798,219
Производителят на хай-деф камерите публикуваха 130 снимки и видеа в Instagram в последните осем седмици и всеки един пост получи най-малко 100 000 харесвания. Подобно постижение до този момент беше нечувано в маркетинг средите. Това, което предстои да стане ясно дали GoPro ще позволи трети страни да рекламират чрез социалната им платформа.
Nike Football - 18,261,120
От Nike могат да научат на някои неща колегите си по света, когато става дума за работа в Twitter и по-конкретно със звездата на Бразилия и Барселона - Неймар. Миналата седмица Nike пуснаха най-обикновено съобщение с името на Неймар и веднага последваха маса ретуитове.