Германската марка автомобили Volkswagen става официален мобилен партньор на UEFA (УЕФА - Съюз на европейските футболни асоциации) от 2018 г. Като продължение на дългогодишната си подкрепа на футбола, германският автопроизводител ще бъде официален превозвач на Европейския шампионат през
2020 г., който ще се проведе едновременно в тринадесет европейски държави и ще отбележи 60 години от началото на съществуването си. Общият мобилен проект с UEFA ще бъде и платформа за пазарно лансиране на електрическия модел от ново поколение Volkswagen I.D. – лицето на марката след две и половина години. Общо над 500 мача ще бъдат изиграни под знака на партньорството.
„Футболът е спорт, който обединява хората по неподражаем начин. Освен това Европейското през 2020 г. ще се провежда на целия континент и е фантастично събитие. Затова ние се включваме в желанието на организаторите да прехвърлят мостове между отделните държави и ще използваме цялата си креативност и мобилни решения, за да осъществим това”, анонсира д-р Херберт Дийс, председател на управителния съвет на марката.
С 1.7 млн. нови автомобили закупени в Европа само през 2016 г., Volkswagen се чувства у дома си от Атлантика до Урал и от Шпицберген до Сицилия. Марката е сред водещите във всичките 55 държави членки на UEFA и произвежда качествените си автомобили в 21 завода в 7 държави на континента, където работят над 150 000 служители.
Гай Лоран Епщайн, маркетинг директор на UEFA сподели, че очаква с нетърпение колаборацията да започне. „Гордеем се, че могъщ бранд като Volkswagen споделя нашата страст към футбола и става наш партньор. Шампионатът през 2020 г. поставя огромно предизвикателство пред транспортирането на феновете и отборите, защото зад събитието се крие една голяма, смела и иновативна идея. Ето защо сме много щастливи, че именно Volkswagen ще сподели с нас това вълнуващо приключение”, сподели Епщайн.
Д-р Дийс допълва, че футболното партньорство ще представи на живо стратегията на марката за бъдещо развитие. „Футболът, както и нашите коли, присъстват във всяка държава. Така спортът става прекрасна метафора за това какво смятаме да постигнем идните години. Volkswagen ще премине в атака и ще разгърне най-голямата си офанзива в историята на компанията под формата на нови модели и агресивна електрификация на портфолиото”, обясни Дийс.
Юрген Щакман, член на борда на директорите на Volkswagen, също направи коментар по темата. „С това партньорство ние стартираме нова посока, която съответства на амбициите ни за продажби на модела I.D. – високотехнологично превозно средство от ново поколение. Изключително се вълнуваме! В проекта ще са ангажирани и нашите дилъри - над 3000 в Европа. Но основно от партньорството с UEFA ще могат да се възползват футболните фенове – това са нашите потребители. Искаме да предоставим атрактивни мобилни решения именно на тях”, каза Щакман.