Новият селекционер на мъжкия национален отбор по волейбол ще стане ясен на 28 май, потвърди президентът на федерацията Любо Ганев специално пред Sportal.bg. Тогава ще се проведе Управителен съвет на организацията.
Треньорският съвет в момента разглежда всички кандидатури и трябва да излезе със становище кой е най-подходящият вариант. Фаворитите са двама. Досегашният селекционер Силвано Пранди и Николай Желязков. Има възможност двамата да работят в тандем. По подобен начин Камило Плачи и Найден Найденов изведоха България до четвъртото място на олимпиадата в Лондон.
„Имаме достатъчно кандидатури. Нека треньорският съвет да даде становище кой е най-подходящ – добави Любо Ганев. – При всяко положение ще съберем отбора в началото на юли. Надяваме се дотогава да има заповед от министъра за подновяване на тренировките на закрито в отборните спортове.“
Основната цел при подготовката на тима ще бъдат европейските квалификации. Засега те са насрочени за Пловдив (22 август) и Русе (2 септември).
„Ако не се проведат тогава, вероятно ще се търси дата през януари. Тогава ще бъде доста по-сложно логистично, защото ще трябва да събираме волейболистите от техните клубни отбори – добави Любо Ганев. – Има вариант да организираме в България някой приятелски международен турнир, за да имат националите мачове.“
Федерацията започна и подготовка за следващото национално първенство в Суперлигата и Висшата лига. Очаква се до 30 май всички отбори да обявят своите становища дали ще участват заради финансовата стагнация покрай коронавируса.
„Искаме да разберем какви са техните намерения и бюджети. Засега само един клуб се е отзовал. Съществува вариант да им дадем отсрочка до 30 юни, за да заявят как ще процедират. Част от отборите бяха със сериозни бюджети. „Хебър“ бяха с близо 2 млн. лева., а други клубове разполагаха с около милион на година. – допълни Любо Ганев. – Имаме още една идея. Да предаваме на живо чрез някоя от платформите на федерацията всички мачове от кръга, за да може феновете да им се насладят. Разполагаме и с още две години от нашия телевизионен договор с „Нова броудкастинг груп“. Искаме да направим мачовете колкото се може по-атрактивни.“