по-рано днес бе достатъчна, за да гарантира полпозишъна на японския конструктор. Автомобилът с номер 7, управляван от Кобаяши, Майк Конуей и Стефан Саразен, ще стартира първи на старта за "24-те часа на Льо Ман" в събота, а след него ще се нареди втората кола на Toyota с номер 8 и екип - Себастиен Буеми, Антъни Дейвидсън и Казуки Накаджима.
На третото и четвъртото място ще бъдат двата състезателни автомобила на основния конкурент Porsche с номер 1 (Нийл Яни, Ник Танди, Андре Лотерер) и 2 (Тимо Бернхард, Брендън Хартли и Ърл Бамбер), а след тях останалите два екипа от клас LMP1 - Хосе Мария Лопес, Южи Канимото и Никола Лапиер с Toyota номер 9 и ByKolles.
В последната трета квалификационна сесия главните подобрения на времената бяха в ниските класове. Никой не успя да се доближи на по-малко от две секунди до обиколката на Кобаяши. Никола Лапиер от автомобила на Toyota с номер 9 се оплака от вибрации от гумите още в началото на сесията.
Две леки инцидента наложиха жълти флагове за кратко, а тестовият пилот на Уилямс във Формула 1 Алекс Лин изведе G-Drive на първа позиция в клас LMP2 20 минути след старта, оставяйки Витали Петров и съотборниците му в Менър втори, а екипът на Джеки Чан Рейсинг – трети. В този ред завърши последната квалификация във втората категория на "Льо Ман".
Porsche с номер 2 загуби мощност 50 минути преди края, тъкмо когато Брендън Хартли бе заменил Тимо Бернхард в затворения кокпит. Проблемът се оказа доста сериозен, а Хартли не успя да закара колата до бокса.
За първата половина от квалификацията само три автомобила успяха да подобрят времената си – Toyota с номер 8 излезе на второто място и се доближи до лидерите на 2.3 секунди; Лапиер също осъществи напредък с автомобила с номер 9, но остана пети, а последният автомобил в клас LMP1 ByKolles стана шести.
При GTE Pro категорията само секунда раздели първите деветима пилоти, но само трима от тях подобриха най-бързата обиколка в класа от миналата година. Aston Martin си върнаха първата позиция с GT автомобилите от Ford. Впоследствие вторият автомобил на Aston Martin, както и двата на AF Corse Ferrari оставиха Ford на петата позиция.
Педро Лами поведе в аматьорския клас с Aston Martin 40 минути след старта, но скоро екипът на Corvette подобри времето му с над 4 стотни от секундата и грабнаха полпозишъна в клас GTE АМ.
Разликата между най-възрастния (62 г.) и най-младия пилот (17 г.) е 45 години, а на стартовата решетка за първи път присъства и латвиец.