Автомобилът на Toyota с номер 7, стартирал от полпозишън, продължава да държи лидерството благодарение на тримата пилоти Камуй Кобаяши, Стефан Саразен и Майк Конуей. Въпреки голямата преднина, която бе станала най-осезаема при Саразен, жълтите флагове почти изравниха силите и оставиха екипа на японския конструктор отново на минимална преднина спрямо екипа на Porsche с номер 1 и този на Toyota с номер 8, които многократно разменяха позиците си зад лидера.
Поправки по бариерите наложиха бавния период в състезанието след контакт между Матио Ваксивие с ORECA номер 28 и Пиер Кафе с Ferrari 488 GTE, като вторият пилот и съотборниците му бяха принудени да се оттеглят от състезанието.
Третият прототип на Toyota изгуби известно време, след проблем с една от вратите, която не можеше да се затвори и наложи извънредно минаване през бокса. Втората кола на Porsche пък остана на десетки обиколки зад лидерската група заради проблеми с предната част на автомобила. Последният автомобил в най-високия клас на ByKolles приключи участието си още преди първия час от състезанието да приключи.
Изданието тази година пък е едно от най-горещите. Около 34 градуса е температурата на въздуха в 21 часа местно време, като асфалтът вече започва да изстива.
В клас LMP2 племеникът на Аертон Сена – Бруно пое лидерството, а зад себе си на удобна преднина от около минута остави съотборника от другата кола на Vaillante Rebellion Нелсиньо Пикет. Оливър Джарвис от Джеки Чан Рейсинг е трети.
Лидерът в GTE Am категорията с Aston Martin спука предна гума, но в по-горния GT клас конструкторът държи лидерството все още.