Между състезанията на “Зандвоорт” и “Монца” в интернет изтече информация за “отровната атмосфера” в Ред Бул, като източникът е близък до Дениъл Рикардо, който обаче след това изтри постовете си в Туитър.
За какво става въпрос? Първо, за влошените отношения между важните фигури в тима. Макс Верстапен от Гран При на Великобритания насам не се умори да повтаря, че RB20 страда от проблеми и не е достатъчно стабилен, трудно се балансира и няма достатъчно максимална скорост. Едва след “Монца” шефовете на тима Кристиан Хорнър и доктор Хелмут Марко започнаха да повтарят тезите на Макс, който очаквано беше подкрепен от баща си Йос Верстапен. Йос обаче е много по-краен и вече заяви, че не вижда как Ред Бул ще обърнат хода на представянето си и дори прогнозира, че няма гаранции, че синът му ще успее да спечели световната титла при пилотите.
В Ред Бул са готови на голяма жертва, за да помогнат на Верстапен
Противопоставянето по тази линия обаче беше ясно от месеци, но от скоро в Ред Бул се появи ново огнище на напрежение - Серхио Перес не крие недоволството си, че е подписал договор, в който има заложени “хиляди капани”, по думите му, които могат да го извадят от отбора още преди края на настоящия сезон, да не говори за 2025 година. Перес е замразил отношенията си с Хорнър, въпреки че в началото на годината беше единственият, който подкрепи британеца, когато избухна секс скандала му и той влезе в битка с австрийските акционери.
Бъдещето на Верстапен в Ред Бул след 2025 година не е гарантирано
Дениъл Рикардо също е замразил отношенията си с топ мениджмънта на отбора, като австралийският пилот си говори само с доктор Марко. В същото време Рикардо е потвърдил, че е отказал на няколко пъти оферта на Ауди, а доктор Марко и Хорнър са единодушни, че трябва да го задържат в Ред Бул.
Защо Макларън бави новия си под
И не на последно място, Хорнър и Марко са напът да настроят срещу себе си инженерите и механиците на тима, тъй като целите на шефовете се разминават с тези, които работят по колите. В Ред Бул механиците и инженерите получават премии при спечелването на титлата при конструкторите, но не и за тази при пилотите. А доктор Марко вече обяви, че в тима са готови да жертват точно титлата при отборите, за да може Макс да е отново световен шампион.
ФИА отхвърли претенциите към крилата на Макларън
Ще е интересно да се види в следващите стартове дали разпадът и изоставането на Ред Бул ще продължи или пък в тима ще успеят да намерят начин да насочат развитието на RB в правилната посока.
ФИА забрани асиметричните спирачни системи във Формула 1
Снимки: Gettyimages