ФИА направи промени в техническите правила на Формула 1 през лятната пауза и забрани т.нар. “асиметрични спирачни системи”, т.е тези, при които различните колела получават различно спирачно усилие и могат да спират максимално ефективно във всеки един завой.
В последните месеци се появиха упорити слухове, че Ред Бул използва такава система на борда на RB20, но от ФИА отрекоха, че забраната на асиметричното спирачно усилие е заради засечено нарушение от някой от отборите. В същото време обаче промяна на техническите правила, която има толкова важно значение обикновено не се прави в средата на сезона, а когато се прибегне до такова решение, то е защото има заловени нарушители.
Предполага се, че Ред Бул са били предупредени да спрат използването на системата от състезанието в Маями, откъдето започна регреса на тима и бързото му настигане от страна на преследвачите на световните шампиони.
Състезанието на „Зандвоорт” няма да е пред пълни трибуни?
Но официалната позиция на ФИА е, че промяната на правилата е насочена повече към бъдещото развитие на спирачните системи, включително и за следващия етап от развитието на Формула 1, който започва от сезон 2026.
Верстапен: Искам победата, феновете са невероятни!
Снимки: Gettyimages