Отборът на Макларън подготвя нов под, с който да подобри представянето на MCL38, но умишлено бави неговото въвеждане. Причината е желанието на британския екип да избегне съдбата на своите съперници, които в известна степен изостанаха малко, след като въведоха нови подове през лятото.
ФИА отхвърли претенциите към крилата на Макларън
Подобна съдба сполетя екипите на Астън Мартин, Ред Бул, Ферари и Мерцедес, които изпитаха различни проблеми след въвеждането на новите си подове. При Ферари се видя завръщане на подскачане с новия под в Испания, формата на Астън Мартин спадна след въвеждането на новия под на „Имола“, при Мерцедес има въпросителни около новия под, който беше въведен на „Спа“, а в Ред Бул също отдават част от проблемите с баланса на RB20 с пода, който дебютира по време на Гран При на Емилия-Романя.
Доктор Марко: Макс откри какъв е проблемът с колата ни
Желанието на Макларън е този сценарий да бъде избегнат и затова тимът ще забави колкото се може повече въвеждането на своя под. Британският екип имаше само един голям пакет с подобрения този сезон, който беше въведен за Гран При на Маями. В Нидерландия MCL38 също получи доста нови компоненти, но не и изцяло новия под, а само един дребен детайл по него.
„Не сме въвеждали голям ъпгрейд от Маями. Другият сходен ъпгрейд беше на „Зандвоорт“, но той не беше толкова голям, колкото онзи от Маями, нямаше цял нов под, а само един детайл. Имаше промени и по други части от колата.
„Но има причина ние да не използваме някои подобрения. Виждаме, че има шанс да се съмняваме в тях, затова отделяме нужното време, за да се убедим, че развитието е достатъчно напреднало и частите са готови за пистата“, обясни шефът на Макларън Андреа Стела.
Снимки: Gettyimages