Отборът на Ферари започна 2023 година с амбицията да се бори за световните титли във Формула 1 след разочроващото развитие на сезон 2022.
Реалността обаче се оказа съвсем различна за Скудерията, която беше далеч от челото в началните етапи на кампанията. Все пак, с много усилена работа, дизайнерите в Маранело успяха да коригират част от недостатъците на SF-23, което пък позволи на Карлос Сайнц да спечели състезанието в Сингапур.
Сайнц: Победата в Сингапур показва, че можем да се справяме с напрежението
Това си остана и единствената загуба в основна надпревара за екипа на Ред Бул в хода на целия сезон 2023. Другото поражение на „биковете“ дойде в спринта в Катар, който беше спечелен от Оскар Пиастри с Макларън.
Кой е най-ценният урок, който Пиастри научи в дебютния си сезон
Въпреки тази победи на Сайнц под изкуственото осветление на „Марина Бей“ Ферари загуби битката за второто място в конструкторския шампионат от Мерцедес. В края на сезона двата тима бяха разделени от само три точки.
Васьор "не е фен" на едно предимство на Ферари пред Мерцедес
На фона на големите очаквания и липсата на резултати шефът на Ферари Фредерик Васьор заяви, че в бъдеще отборът няма да споделя толкова много своите прогнози за предстоящите години. В същото време спортният директор на Скудерията Диего Йоверно е категоричен, че победите са част от ДНК-то на Ферари и всичко друго се приема като огромно разочарование в Маранело.
В Италия: Ферари може да догони Ред Бул, за Макс не се знае
„Очевидно в част от нашето ДНК е жаждата за победа. Ние сме тук, за да печелим титли. Очевидно не успяваме, така че няма как да сме позитивни. На моменти показахме добро темпо. Лично аз смята, че изпълнението на уикендите от момчетата в много от случаите беше позитивно.
„Спечелихме добри точки, триумфирахме в Сингапур. Завършваме сезона със смесени чувства“, заяви Йоверно.
Сайнц каза какво иска от новата кола на Ферари
Ферари продължава да преследва своите първи титли от повече от десетилети насам. За последно Скудерията триумфира в пилотския шампионат с Кими Райконен през 2007 година, а през 2008 италианският тим спечели и последната си конструкторска титла.
Снимки: Gettyimages