Сайнц: Победата в Сингапур показва, че можем да се справяме с напрежението

През последните няколко години отборът на Ферари във Формула 1 често биван критикуван за това, че допуска грешки когато бъде поставен под малко по-сериозно напрежение. Пример за такива има много, без значение дали се говори за грешки на екипа (стратегически или при самите спиранията в бокса), или за неточности на пилотите на пистата.

Според Карлос Сайнц обаче неговата победа в Гран При на Сингапур тази година е един пример, който показва, че „черните кончета“ могат да се справят с напрежението. На „Марина Бей“ испанецът води от старта до финала на състезанието, а в заключителните му етапи той трябваше да кара много умно и хитро, за да остане начело.

Хладнокръвният Сайнц триумфира в Сингапур с брилянтно каране в края
Хладнокръвният Сайнц триумфира в Сингапур с брилянтно каране в края

В последните обиколки той и Ландо Норис бяха настигнати от съотборниците в Мерцедес Джордж Ръсел и Люис Хамилтън, които бяха с много по-свежи гуми, след като спряха в бокса в края на 44-та обиколка, когато имаше виртуална кола на сигурността след отпадането на Естебан Окон. Впоследствие те догониха двамата лидери, изпреварвайки Шарл Леклер, но хитростта на Сайнц не им позволи да прогресират повече.

Испанецът умишлено се движеше на по-малко от секунда пред Норис, за да може пилотът на Макларън да се отбранява със ситемата DRS. Това в крайна сметка сработи и тандемът Карландо завърши на първите две места пред Хамилтън, докато Ръсел отпадна след удар в стената на десетия завой в последната обиколка.

Преди тези обиколки пък, още на старта, Ферари сложи меките гуми на болида на Леклер, за да може монегаскът да изпревари Ръсел на старта и да заеме второто място зад Сайнц и да пази гърба на своя съотборник. В крайна сметка всички тези решения на Ферари и пилотите на тима доведоха до единствената загуба на Ред Бул в състезание през тази година.

В Италия: Ферари може да догони Ред Бул, за Макс не се знае
В Италия: Ферари може да догони Ред Бул, за Макс не се знае

„На 100% вярвам. Този уикенд имаше отражение върху цялата ни година, защото нямахме много шансове да се борим за победи. Фактът, че ние максимизирахме този шанс и бяхме най-бързи във всички тренировки, във всички части на квалификацията и след това спечелихме беше страхотно постижение не само за мен, но и за отбора. Ние доказахме, че можем да се справим с напрежението.

„Това ще ни бъде от ползва догодина, когато очакваме да имаме повече такива възможности. През този сезон Сингапур и може би Лас Вегас бяха единствените ни възможности да се борим за първото място.

„Но в Сингапур не знаехме какво ще стане във Вегас. Фактът, че максимизирахме този шанс, не се поддадохме на напрежението и направихме такъв уикенд е страхотен и показва, че догодина ще можем да се справим, ако имаме подходяща кола“, коментира Сайнц.

Сайнц каза какво иска от новата кола на Ферари
Сайнц каза какво иска от новата кола на Ферари

„Определено и усещането вътре в отбора е същото“, беше неговият отговор, когато му бе казано, че на оперативно ниво Ферари изглежда на много по-високо ниво след назначаването на Фредерик Васьор. Именно това бе едно от основните цели пред французина, който наследни Матиа Биното в началото на годината.

„Не е лесно, защото ментално е много трудно една седмица да си с три десети пред Ред Бул в квалификацията и да се бориш с тях в състезанието, а следващата седмица да си на секунда зад тях. Тези вариации в представянето ни са трудни за осмисляне. Ние обаче трябва да направим така, че догодина да имаме повече състезания като тези във Вегас и Сингапур“, добави още Сайнц.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички