Дачия представи третото поколение на хита Duster

Дачия представи третото поколение на хита Duster

Бюджетната марка на гиганта Рено – Дачия, представи днес третото поколение на най-успешния си модел – Duster. Първият SUV на Дачия се появи през 2010 година, през 2017 дойде втората му генерация, а сега е ред на третата.

Duster е един от символите на успеха на Дачия след повторното лансиране на марката в началото на века – за 13 години моделът е спечелил над 40 награди, а производството му задмина 2,2 милиона бройки. Duster е най-продаваният SUV модел в Европа за 2022 година, а заводът на марката в Питещи, Румъния произвежда около 1000 бройки Duster на ден или по една кола в минута.

Първи еко смарт шоурум на Дачия в България
Първи еко смарт шоурум на Дачия в България

Третото поколение на Duster продължава да развива дизайна, използван в новите модели на марката, като получава допълнителни пластмасови елементи плюс Y-образните светлини. Новата генерация е много близо като размери до предшественика си, но голямата промяна тук е свързана с използването на платформата CMF-B. Модерната платформа означава по-практична „подредба” на целия автомобил, увеличане на товарното пространство с 6 процента до 472 литра плюс повече пространство за пътуващите на задните седалки. Релсите на покрива издържат допълнителен багажник с тегло до 80 килограма.

Официално: Дачия стартира в рали „Дакар” с Льоб
Официално: Дачия стартира в рали „Дакар” с Льоб

В интериора твърдите пластмаси остават част от традицията на Дачия с идеята, че ще издържат на изпитанията на времето и тежката експлоатация. Но пък интериорът е далеч от спартански – пред водача има 7-инчов дигитален клъстер, както и допълнителен 10,1-инчов дисплей на арматурното табло, ориентиран към водача. Налице са и четири осветени USB портове, безжично зареждане на телефон, аудио система с 6 говорителя и възможност за използване на Android Auto и Apple CarPlay.

Вносителят на Рено и Дачия подкрепя половото равенство в автомобилния сектор
Вносителят на Рено и Дачия подкрепя половото равенство в автомобилния сектор

При двигателите обаче има голяма вероятност идеите на Дачия и Рено да се разминат с желанията на клиентите. Точно така: дизеловият 1,5-литров dCi турбо мотор, който също е един от символите на марката, вече не се предлага. Вместо него се предлага 1,2-литров бензинов 3-цилиндров двигател ТСе 130, като цифрите означават мощността му и който позволява Duster да се предлага на пазара и като мек хибрид. А версията на Duster Hybrid 140 присъства 1,6-литров 4-цилиндров бензинов двигател с 94 конски сили, който работи с електромотор с 49 конски сили и стартер генератор плюс електрическа автоматична предавателна кутия, като цялата тази система работи без съединител. При този вариант може да бъде достигнато с 40% по-нисък разход на гориво в градски условия.

Дачия Спринг събра над 108 000 клиенти
Дачия Спринг събра над 108 000 клиенти

И разбира се, Duster Eco-G 100 – задължителната вече за Дачия LPG версия, като общият пробег на бензин и газ достига до 1300 км, това се дължи на двата резервоара за двата вида гориво с обем по 50 литра, като този за пропан-бутана е разположен под пода на багажника и не отнема от обема му. Задвижването на модела може да е само на предния мост или 4х4, а механичната трансмисия е с 6-степенна.

Новото поколение на Duster излиза на пазара догодина, като през 2023 Дачия присъства на 44 пазара, а там където не се предлага Дачия, Рено ще предлага собствена версия на Duster.

Sportal.bg вече и в WhatsApp, елате и вие!
Sportal.bg вече и в WhatsApp, елате и вие!
Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти