В началото на миналата година Майкъл Андрети подписа предварителен договор за доставка на двигатели във Формула 1 с Рено/Алпин. Споразумението включваше и възможността екипът на Андрети да купува и други части, които правилникът позволява, от Алпин.
В началото на миналата седмица американският тим официално получи зелена светлина от ФИА за влизането си във Формула 1. Сега за Андрети предстои по-трудното, а именно да договори търговските условия по своето влизане в спорта с ФОМ и останалите отбора.
Официално: ФИА одобри Андрети за влизане във Формула 1
Изглежда обаче Майкъл Андрети ще трябва да си търси и нов доставчик на мотори, тъй като предварителното споразумение с Рено вече е изтекло. Това разкри в интервю за motorsport.com временният ръководител на отбора на Алпин Бруно Фамин.
Каква ще е следващата битка на Майкъл Андрети?
„Имахме предварителен договор с Андрети, който изтече, защото те трябваше да бъдат одобрени преди определена дата. Това означава, че ако сега искаме да работим с Андрети, ние ще трябва да преговаряме за цялостен договор. Така че сега ние нямаме никакъв договор с Андрети“, заяви Фамин.
Кой ще загуби от влизането на Андрети във Формула 1?
Въпреки че кандидатурата на Андрети е обща с Дженерал Мотърс и бранда Кадилак, поне в първите си години американският тим смята да използва клиентски мотори, за да може GM да разработи своя агрегат. Най-рано Андрети може да дебютира във Формула 1 през 2025 и най-късно през 2027 година.
Президентът на ФИА притисна Формула 1 в ъгъла
По думите на Фамин за един доставчик на задвижващи системи е важно да има достатъчно дълго предизвестие, че ще снабдява даден отбор с мотори, за да започне набавянето на нужните материали и компоненти за производството на определената бройка задвижващи системи. В момента единствено Алпин използва моторите на Рено, а другите производители на двигатели задвижват по поне два екипа. Хонда доставя мотори на Ред Бул и Алфа Таури, Ферари на Алфа Ромео и Хаас, а Мерцедес на Макларън, Уилямс и Астън Мартин. Разбира се Ферари и Мерцедес задвижват и заводските си отбори.
Президентът на ФИА иска повече отбори и по-малко стартове
При въвеждането на новите правила през 2026 година Астън Мартин ще премине към Хонда, Ред Бул и Алфа Таури към Ред Бул Форд, а Алфа Ромео (Заубер) ще стане заводският отбор на Ауди.
Снимки: Gettyimages