Кой ще загуби от влизането на Андрети във Формула 1?

На пръв поглед съпротивата срещу влизането на нов отбор във Формула 1 е нелогична и най-малкото - не на място, но е факт и досега в историята на световния шампионат няма подобен прецедент. Андрети Глоубъл вече получи одобрението на ФИА, но сега трябва да убеди Формула 1 и отборите, че може да допринесе за развитието на спорта и няма да ги ощети.

Кой обаче може потенциално да загуби от появата на 11-и отбор на стартовата решетка във Формула 1?

Каква ще е следващата битка на Майкъл Андрети?
Каква ще е следващата битка на Майкъл Андрети?

Вече съществуващите отбори в световния шампионат са първите губещи - заради намаляване на парите, които ще получават от наградните фондове. Сега всеки отбор получава процент от тези пари - шампионът взима най-много - 14%, а последният в класирането - 6%. На пръв поглед намалението няма да е голямо, но зад всеки процент тук се крият милиони. Затова беше учредена и “входната такса” от 200 милиона долара - по 20 милиона за всеки един от десетте отбора, но Тото Волф вече обясни, че тя трябва да се повиши, тъй като е била определена през 2020 година, а сега всичко е по-скъпо. От Андрети твърдят, че с Дженерал Мотърс като партньор, тимът ще вкарва повече пари в спорта, отколкото ще взима, но за да стане това, ще трябва да минат няколко години.

Официално: ФИА одобри Андрети за влизане във Формула 1
Официално: ФИА одобри Андрети за влизане във Формула 1

Големите отбори също се чувстват застрашени - като се има предвид колко препятствия преодоля Майкъл Андрети, за да стигне до Формула 1, нали никой не си прави илюзията, че той просто иска да участва във Формула 1. Като във всички шампионати, където участва, Андрети ще се бори за победите и титлите, което съчетано с финансовите възможности на Дженерал Мотърс, може да е сериозна заплаха за лидерите.

На прага на Формула 1: Андрети Аутоспорт си смени името
На прага на Формула 1: Андрети Аутоспорт си смени името

Още за отборите, които се притесняват от Андрети - най-сериозни притеснения трябва да имат в Хаас. От дебюта на Хаас във Формула 1 отборът се представя като “американският тим” в шампионата, но това нито веднъж не е звучало убедително - както заради зависимостта от руските пари, така и заради факта, че Гюнтер Щайнер изобщо не държи да има американски пилот. А американските фенове не припознават Хаас като “американски отбор”. При Андрети ще е доста по-различно, най-малкото заради елементите, които Майкъл планира да използва: Кадилак и Колтън Херта са отличен пример за това.

Андрети-старши не изключва сделка за Алпин
Андрети-старши не изключва сделка за Алпин

Печелившите от участието на тима на Андрети във Формула 1 обаче са много повече и също заслужават специално внимание.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички