Световният шампион за 2019 година в WRC Ойт Танак е пред завръщане в Хюндай, съобщиха източници, близки до двете страни, които вече преговарят усилено. Отношенията на Танак с М-Спорт се влошиха в последните месеци, тъй като естонецът на практика изпадна от битката за световната титла заради поредица технически проблеми и повреди.
Танак напусна Хюндай в края на миналата година, един сезон преди края на договора му, като подписа с М-Спорт за 1 година. От М-Спорт вече обявиха, че искат да го задържат, но също така са наясно, че това ще е изключително трудно с оглед нивото на представянето на тима.
Сирил Абитебул, който пое Хюндай в началото на сезона, държи да подсили максимално пилотския си състав - Тиери Нювил има договор за догодина, контрактът на Есапека Лапи е за един сезон и изтича, но е почти сигурно, че финландецът ще остане за още 12 месеца. И Абитебул търси решение за третата кола с пълна програма, като се очаква тимът да пусне и четвърти Rally1 автомобил, който вече да е за млади и пилоти с ограничена програма.
Рованпера триумфира в рали „Акрополис”
От Хюндай вече преговаряха с Кале Рованпера и Себастиен Ожие, но явно разговорите с двете звезди на Тойота са били неуспешни. Танак обаче би могъл да компенсира за Хюндай неуспеха в привличането им.
Може ли Танак да се върне в Хюндай?
Естонецът напусна миналата година Хюндай, тъй като тимът все още нямаше шеф на отбора и програмата за развитието му беше неясна. Сега всички тези въпроси имат отговори и атмосферата, която създаде Абитебул е много по-различна от тази при Жулиен Монсе и Андреа Адамо.
М-Спорт допусна проблеми, които ще струват скъпо на тима
Очаква се, че скоро информацията за преговорите между Танак и Хюндай ще бъде потвърдена, а тя е предхождана от друга добра новина за феновете на Ойт - той иска да продължи да се състезава и няма намерение да напуска спорта.
В М-Спорт искат да задържат Танак
В рали "Акрополис" през уикенда Танак стартира с времена в челото на класирането, но още в петък предобед получи повреда във водната помпа и излезе от обедната зона за смяна на гуми с 22 минути закъснение, което му донесе почти 4 наказателни минути. Естонецът се озова на 32-ото място в генералното класиране, но успя да стигне до 4-ата позиция на финала.