Сезон 2023 не започна никак приятно за тима на Макларън, който не спечели нито една точка в първите два старта за годината във Формула 1. Това разочароващо начало на кампанията доведе до промени в структурата на отбора, включително и раздялата с техническия директор Джеймс Кий.
Освен раздялата с Кий Макларън направи и няколко ключови трансфера, най-вече този на Давид Санчес, който напусна Ферари малко след старта на сезона. Въпреки че Санчес ще започне работа в Уокинг чак догодина промените в техническата структура започнаха да дават резултат още този сезон.
Макларън обяви реструктуриране на технически отдел, Давид Санчес се завръща в Уокинг
В последните седмици преди лятната пауза Макларън въведе много подобрения по MCL60, които буквално изстреляха Ландо Норис и Оскар Пиастри в челото на класирането. След тези промени Норис записа два поредни подиума във Великобритания и Унгария, а Пиастри финишира втори в спринта на „Спа“.
В Макларън се радват на едно правило, което е променило Формула 1
С оглед този огромен прогрес в представянето на Макларън Норис заяви пред The Athletic, че това е най-силната версия на отбора, която той е виждал от дебюта си в началото на 2019 година.
Макларън MCL60 получава последни подобрения за „Зандвоорт”
„Убеден съм, че сега сме в най-добрата позиция, в която сме били, откакто аз съм част от отбора. Структурата, динамиката, мотивацията и възможностите за бъдещето са наистина много позитивно сега.
„Скоростта на подобряване се увеличи драстично след промените в структурата. Сега всеки има по-голяма свобода да бъде креативен. Определено това ни помогна да се подобрим толкова много.
„Имаме по-постоянни, малки подобрения, които не спират да идват. Именно това е нещо, в което Ред Бул са толкова добри. Те нямат само едно конкретно нещо, което да им е сила. Всяко тяхно действие си има причина и подобрява колата им. Точно това трябва да правим и ние. Започнахме да подобряваме дребни неща и всички те се обединиха, за да се стигне до това голямо нещо (поредните втори места във Великобритания и Унгария)“, обясни Норис.
Макларън най-после напуска въздушния тунел на Тойота
Само в последните четири уикенда преди лятната пауза Макларън спечели общо 86 точки. Те изкачиха британския екип до петото място в отборното класиране, в което тимът има общо 103 пункта.
Снимки: Gettyimages