Всички ресурси на Макларън са насочени към създаването и развитието на болида на тима сезон 2024 във Формула 1. Това коментира шефът на тима Андреа Стела пред редица медии в началото на лятната пауза във Формула 1.
Последният пакет подобрения за сезон 2023 вече е одобрен и ще бъде използван в първите стартове след подновяването на сезона в края на август – още на „Зандвоорт”. Промените ще са основно по пода на колата и аеродинамичните елементи, отговарящи за управлението на „по-ниските” въздушни потоци около въздушните кутии, като пакетът вече е бил одобрен от шефа на тима Андреа Стела и изработването на елементите е започнало.
Също така, Стела е решил, че MCL60 няма да бъде „състезателната лаборатория” за развитието на новия автомобил на тима, който най-вероятно ще се казва MCL61, въпреки че новата кола ще е еволюция на болида от този сезон.
Доктор Марко: Ферари и Мерцедес не са направили и крачка напред!
Така на MCL60 няма да бъдат използвани нови компоненти за сезон 2024, защото не е сигурно, че тимът ще получи коректни данни за представянето им. В началото на сезона точно това се оказа един от проблемите на тима – на тестовете се видя, че MCL60 е доста по-бавен от очакваното, точно заради проблеми с прехвърлянето на различни решения от 2022 към новата кола.
Ферари готви сериозен пакет подобрения за „Монца”
От тима допълниха, че в новия аеродинамичен тунел на тима ще се работи само по новата кола и не са предвидени часове за развитието на MCL60.
General Motors загърбва Формула 1, ако Андрети не получи място
Снимки: Gettyimages