Отборът на Макларън официално обяви, че напусналият Ферари преди две седмици Давид Санчес ще се завърне в Уокинг. Завръщането на Санчев е свързано с реструктурирането на техническия отдел на британския екип.
Като част от тези промени настоящият технически директор Джеймс Кий ще се раздели с отбора. Неговото място няма да бъде заемано от един човек, а вместо това всяко звено на технически отдел ще има собствен директор, който на свой ред ще отговаря директно пред ръководителя на Макларън Андреа Стела.
Начело на звеното, занимаващо се с аеродинамиката на Макларън ще застане Питър Продромо. Санчес, който ще започне работата си в Макларън на 1 януари 2024, пък ще поеме звеното, което се занимава с концепцията и цялостното представяне на автомобилите. Нийл Холди ще бъде третият ръководител в техническия отдел, като той ще отговаря за дизайна и инженерите на тима.
Давид Санчес се връща в Макларън
Други промени включват и назначаването на Джузепе Песке на позицията директор на аеродинамиката, където той да помага на Продромо в управлението на отдела. Пиърс Тине пък ще заеме позицията на главен оперативен директор, за да помага за Стела в цялостното ръководене на отбора.
Самият Стела, който пое управлението на Макларън в началото на годината след напускането на Андреас Зайдъл, разкри, че по тези промени се работи от месеци насам и те се случват малко преди пускането в експлоатация на новия въздушен тунел. Той се очаква да заработи през месец юни.
Новият въздушен тунел на Макларън се очаква да заработи през месец юни
„Първо бих искал да благодаря на Джеймс за усърдната работа и отдадеността по време на престоя му в Макларън, желая му всичко най-добро за в бъдеще. Гледайки напред, аз съм решен и изцяло фокусиран върху това да върна Макларън в челото на колоната. Откакто поех ролята на ръководител на отбора на мен ми бе дадено правото да взимам стратегически решения, които да гарантират доброто представяне на тима в дългосрочен план.
„Новата структура ни дава яснота и ефективност в техническия отдел и ни поставя в позиция да максимизираме нашето представяне, включително и оптимизирането на новата инфраструктура.
„Заедно с Питър и Нийл аз се радвам да приветствам обратно в Макларън Давид Санчес, който да допълни този опитен технически екип, чиято основа цел ще е да подобри нашето представяне на пистата“, заяви Стела по повод промените в Макларън.
„Вълнувам се, че се връщам в отбора от Уокинг и нямам търпение да започна да работя заедно с Питър, Нийл и останалата част от отбора, за да постигнем нашите цели. Макларън винаги е разполагал с много талантлива група от хора и редом с новата инфраструктура, която ще заработи тази година ние имаме големи възможности пред нас“, каза Санчес за своето завръщане в Уокинг.
В Макларън не са постигнали развойните си цели през зимата
През последните 10 години французинът бе част от екипа на Ферари, но се раздели със Скудерията малко след началото на сезон 2023. Преди престоя си в Маранело Санчес работи Макларън между 2007 и 2012, като именно той стои зад прословутия F-Duct от сезон 2010.
Снимки: Gettyimages