Влизането на гиганта Форд във Формула 1 като партньор на Ред Бул Пауъртрейнс е една от големите новини на 2023 година в световния шампионат, макар и това участие да е по-скоро маркетингово упражнение за гиганта.
А кандидатура на Майкъл Андрети, подкрепена от Дженерал Мотърс ще засили американското присъствие във Формула 1, ако разбира се този тим влезе в спорта.
Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнър разказа за първата си среща с важните фигури във Форд и какво му е подсказало, че нещата може би ще се получат.
Ред Бул няма да доставя мотори на други отбори
„Всичко започна през есента на миналата година – обясни Хорнър пред The Financial Times. – И се разви много бързо. Ние разбрахме, че във Форд обмислят завръщане във Формула 1, а ние търсехме партньор за проекта ни за производство на двигатели за сезон 2026. Затова на път за Бразилия минах пред Детройт, за да се срещна с Бил Форд и Джим Фарли.”
Леклер: Постигнахме целите си със SF-23, но Ред Бул свършиха по-добра работа
Хорнър опростява процеса, довел до първата среща с топмениджмънта на Форд, но интересното тепърва предстои.
Форд Пърформанс: Парите за Формула 1 няма да се отразят на другите програми
„На срещата Джим се появи с шапка на Серхио Перес и аз разбрах, че започваме с хубав старт. Срещата мина страхотно. Понякога още от самото начало усещаш как всичко се получава. Форд искат да се върнат в спорта и бяха впечатлени от това, което правим ние. Форд разполага с технологии, за които ние само можем да мечтаем, тъй като компанията се е насочила към електрификацията и прави огромни инвестиции. Така че се разбрахме много бързо.”
Форд: Съюзът с Ред Бул е по-добра опция, отколкото собствен отбор
Ред Бул оформи самостоятелно звено за задвижващи системи през 2021 година, когато стана ясно, че Хонда напуска Формула 1. Ред Бул Пауъртрейнс работи по задвижващите системи, които ще се използват от сезон 2026 нататък, като правилата предвиждат увеличаване на мощността на хибридния блок и преминаване на гориво, което не се произвежда от петрол.
Снимки: Gettyimages