Днес официално започва ерата “Фредерик Васьор” в историята на Ферари във Формула 1. На французина, който идва на мястото на Матиа Биното се възлагат големи надежди, защото той вече е показал, че се справя по-добре от швейцареца в няколко ключови области - управлението на отбор във Формула 1, изграждането на екип, който не допуска много грешки и управление на пилоти.
Скудерията започна сезон 2022 много силно - две победи на Шарл Леклер в първите три състезания и страхотно представяне на F-75. След това обаче започнаха проблемите - трудности с развитието на автомобила в хода на сезона, проблеми в работата с гумите, поредица стратегически грешки, неточности от страна на пилотите на пистата и всичко това направи кампанията на Макс Верстапен за спечелването на втората му световна титла доста по-лесна от очакваното.
В Италия не очакват резки промени на курса при Васьор, тъй като той е наясно със силните и слабите страни на тима и би трябвало точно да е преценил какви да са първите му ходове преди началото на предсезонните тестове в Бахрейн през февруари.
Ясен е новият технически директор на Ферари
Новият автомобил на Ферари, който засега носи работното название 675 е в напреднал стадий на създаване - това е проект, останал в наследство от Биното и по него не могат да се правят промени, просто защото вече няма време. Но резултатите на симулатора и във въздушния тунел са повече от окуражаващи - в тима са на мнение, че 675 има потенциал да е много по-добър и по-успешен от F1-75, който миналата година донесе 4 победи и спечели 12 квалификации.
Ферари си намери румънски спонсор
На външен вид 675 няма да изглежда много по-различно от предшественика си, но новостите, както обикновено, се крият под корпуса. В Маранело са ревизирали и прегледали буквално всеки един детайл от колата, за да може да олекотят 675 под минималното тегло от 796 килограма. Целта е екипът да може да използва малко над 5 килограма баласт на местата, които иска и това определено ще се отрази добре на баланса на колата.
Васьор с първо посещение в Маранело
675 ще получи по-мощна задвижваща система в сравнение с предишната версия на 066/7, която беше хомологирана през март и се очаква по този показател Ферари да не изостава от Хонда, тъй като в началото на 2022 италианците имаха пасив от около 15 конски сили. Отново изпитанията на диностендовете са показали, че новият мотор е по-надежден и по-мощен.
Васьор няма да прави чистка във Ферари
По отношение на аеродинамиката, целият пакет на 675 е ревизиран с една основна цел - намаляване на аеродинамичното съпротивление и постигане на по-висока максимална скорост на правите - още една област, в която Ред Бул превъзхождаха Ферари през миналата година.
Какво казват първите данни за новата кола на Ред Бул?
И още нещо - новите предни гуми на Пирели за сезон 2023 би трябвало да спомогнат за неутрализирането на недозавиването, което е заложено в генезиса на всички нископрофилни гуми. Ферари е тимът, който работи най-много с Пирели по създаването на новите сликове и резултатите от това трябва да се видят през новия сезон.
Д-р Марко: Трябва да се страхуваме повече от Мерцедес, отколкото от Ферари
И оттук нататък остава да разберем как ще се справи Васьор с лидерството на Ферари, като се има предвид, че стартовата му позиция не е никак лоша, а очакваното изравняване на силите в челото на Формула 1 обещава интересен сезон.
Новият Алпин А523 ще е по-различен
Снимки: Gettyimages